לוחמת ה-MMA הישראלית מתכוננת לקרב בין-לאומי: "כמה שיותר חזק"

אולגה רובין צפתה בקרב אומנויות לחימה באינטרנט, והחליטה להפוך בעצמה ללוחמת מקצועית: "זה קסם לי, החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים". כעת היא מתכוננת לקרב בליגת "בלאטור" בהיכל מנורה

זמן צפייה: 03:24

אולגה רובין, לוחמת בסגנון ה-MMA - אומנויות לחימה משולבות, סיפרה היום (שני) ל"החדשות עם יעקב אילון" כי היא נמצאת בהכנות אחרונות לקראת הקרב הגדול שיתקיים ביום חמישי בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. רובין העידה שהיא טסה כל שבועיים לאימון בחו"ל: "שנה שלמה אני נמצאת על קו לונדון-ישראל כדי להתאמן אצל המאמן האגדי שלי, בראד פיקט, שגם ישב לצידי בקרב". עוד ציינה שההכנות כוללות גם פיקוח תזונתי צמוד: "אני נמצאת בחיתוך קלוריות אחרון כדי להגיע למשקל היעד", סיפרה.

המשיכה של רובין לתחום אומנויות הלחימה הגיעה די במפתיע: "לפני כשבע שנים ראיתי סרטון של שתי לוחמות מאוד מפורסמות בתחום. זה ממש קסם לי והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים", אמרה. כדי להפוך ללוחמת טובה, כך לפי רובין, רמת הקושי בתחרויות צריכה לעלות באופן מתמיד - כדי להשתפר. רובין מעידה כי "בזכות זה הגעתי למצבים שאפילו אני לא ידעתי שאני יכולה להגיע אליהם. אני מתאמנת כמה שיותר חזק".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: "ניפגש מחר עם ליברמן – נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"

נתניהו: "לא הייתה התפייסות מלאה עם ירדן בגלל הנושא הפלסטיני"

5 שנים אחרי חשיפת חדשות 13: איתמר שמעוני הורשע בשוחד ובמרמה

אולגה רובין, לוחמת MMA - אומנויות לחימה משולבות
אולגה רובין, לוחמת MMA - אומנויות לחימה משולבות | צילום: חדשות 13

פעמים רבות, קרבות בתחום אומנויות הלחימה מתבצעים לעיני קהל משולהב, ויש שיאמרו שיש בהם הרבה מאלמנט ההצגה - מעין "שואו" עבור הצופים. "קודם כל, ה-MMA הוא קטגוריית ספורט לכל דבר ועניין, אבל כמו בכל ספורט - יש בזה גם מן ההצגה", סיפרה הלוחמת המיומנת. כראיה לכך שלא מדובר בהצגה בלבד, ציינה רובין שלפעמים היא נפצעת בקרבות: "קיימות פציעות מינוריות, לעיתים אף פציעות קשות, אבל בדיוק למטרה זו יש שופט בזירה שאחראי לוודא שהלוחמים במצב אופטימלי ולא נוטלים סיכונים מיותרים".

הלוחמת התייחסה לשאלת המגדר בענף אומנויות הלחימה: "מי שמעיר לי 'את אישה, זה לא מתאים' - אני אפילו לא טורחת לענות לו, פשוט לא מגיבה". בקרב הבא רובין תתמודד מול שינייד קבאנה, לוחמת אירית שציפתה לעמוד מולה מזה זמן רב: "מאז שחתמתי בליגה רציתי להילחם מולה, היא קשוחה ורצינית מאוד, ואני שמחה לעלות מולה בעוד שלושה ימים".

ביום שלפני קרב, מעידה רובין שהיא מעדיפה לנוח ולהירגע: "אני שומעת מוזיקה, נחה לי בצ'יל ונהנית מהשקט שלפני הסערה". כאתלטית מקצוענית בליגת "בלאטור", הליגה השנייה בגודלה בעולם, מספרת רובין שאפשר להתפרנס מהמקצוע, וכי למעשה זהו העיסוק המרכזי שלה ביום-יום. "זו ליגה בין-לאומית, אחת החשובות, וחשוב שידעו שאפשר להתקיים מזה", סיכמה.