אסון בגבעת זאב: 2 הרוגים ועשרות פצועים בקריסת מבנה בבית כנסת

ילד בן 12 וגבר כבן 50 נהרגו בקריסת טריבונה במבנה שבו שהו כ-600 מתפללים. שני פצועים במצב קשה ורוב הנפגעים במצב בינוני וקל. ראש המועצה: "התרענו על הסכנות – המשטרה הסירה אחריות"

זמן צפייה: 03:12

אסון בערב החג: ילד בן 12 וגבר כבן 50 נהרגו היום (ראשון) ו-184 נפצעו בקריסת מבנה בבית כנסת ביישוב גבעת זאב, שסמוך לירושלים. שני פצועים במצב אנוש ושישה קשה. שאר הפצועים במצב קל עד בינוני. במבנה שהו באותו הזמן כ-600 מתפללים. כוחות גדולים של מד"א הוזנקו למקום ומטפלים בנפגעים.

לדברי ראש מועצת גבעת זאב, יוסי אברהמי, המשטרה לא טיפלה כראוי באירוע: "התרענו מפני סכנות הבטיחות במבנה, המקום היה מסוכן, אך המשטרה הסירה אחריות". גורם במשטרה מסר בתגובה: "אפשר רק להצטער על כך שבזמן שאנו עסוקים בהצלת חיים, יש מי שמטיח האשמות במשטרת ישראל. לא נגרר לזה, תהיה כאן חקירה פלילית והליך מסודר שיקיף את כל הבטי האסון". יש לציין כי האירוע לא אושר על ידי המשטרה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105162033' autoplay='0' credit='' desc='דדי שימחי, נציב כבאות וההצלה בתגובה לאירוע' poster='' kid='1_gobg7893' duration='150']

נציב כבאות והצלה, דדי שימחי, התייחס לאסון ואמר: "התרענו הבוקר בפני הרשות המקומית גבעת זאב שיש לבטל את האירוע המסתמן. כאשר נודע לנו עליו, הודענו שאסור לקיים פה אירוע. מתוקף יוזמה אמרנו שאסור שיקרה במבנה הזה אירוע והעברנו את המידע לרשות המקומית שהיא האחראית לאירוע". ברקע חילופי האשמות בין הגורמים המעורבים, הערב פורסם בחדשות 13 כי שירות הכבאות וההצלה שלח את עמדתו בנושא למועצת גבעת זאב כבר הבוקר, והדגיש כי טרם אושר לקיים אירועים בתוך המבנה שבו אירע האסון.

דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, התייחס לתלונות כנגד המשטרה: "בית הכנסת היה בהליכי בנייה שלא הושלמה ומדובר באירוע של חוסר אחריות. התקיימה פגישה במהלך השבוע האחרון במהלכה הודיע מפקד התחנה לראש המועצה שהמבנה אסור לתפילה והובאו בפניו הנחיות סדורות. האחריות והיבטי הסמכות לסגירת בית התפילה נמצאים בידי הרשות המקומית. כל הדברים ייבדקו ואני מעריך שיהיו גם עצורים".