אגמי החלחול קרסו, הציפו השדות - וגרמו לחקלאי נזק במיליונים

האגמים של חברת מקורות, באזור שבין הקיבוצים כרמיה וזיקים, קרסו והסבו נזק בשווי 2.5 מיליון שקל לשדותיו של דודו מיכאלי. לטענתו, מקורות הותירה אותו ללא מענה

שדותיו של דודו מיכאלי שהוצפו
שדותיו של דודו מיכאלי שהוצפו | צילום: חדשות 13

ברגע אחד בלילה שבין שישי לשבת התהפכו חייו של דודו מיכאלי, חקלאי שפונה בעבר מגוש קטיף, ובנה מחדש את העסק שלו באזור שבין הקיבוצים כרמיה וזיקים שבעוטף עזה. אגמי החלחול של חברת מקורות קרסו והציפו את השדות של דודו, שמספקים ירקות אורגניים לכל השווקים בארץ. כתוצאה מכך הוא ספג נזקים של מיליוני שקלים.

״הסתכלתי ולא האמנתי למה שאני רואה״, סיפר דודו. תחילה הוא פינה את העובדים הזרים שלו, שהמגורים שלהם הוצפו, ולאחר מכן הוא החל לאמוד את הנזקים.

Whatsapp Image 2020 02 27 At 1

למרות כל ניסונות חדשות 13 לדבר עם חברת מקורות שאחראית על המחדל, הם לטענתו לא לוקחים אחריות ומשאירים את החקלאי לטבוע במים. גיל טימור סגן ראש המועצה האזורית חוף אשקלון מנסה גם הוא לסייע, אבל בינתיים ללא הצלחה. "משבת אני מדבר עם כל הגורמים כולל פגישות וכל מה שביקשנו זה שיזרימו 2.5 מליון שקלים לחקלאי שיוכל לעמוד בהתחייבויות ולהציל את העסק שבנה, אבל בינתיים כולם מתחמקים", סיפר.

ממקורות נמסר בתגובה: "מקורות עושה ככל שעל ידה על מנת לסייע לפונה. פנינו באופן בהול ובנוהל מזורז לחברת הביטוח אשר שלחה באופן מיידי שמאים כדי לאמוד את הנזקים. השמאים נפגשו כמה פעמים עם החקלאי וביצעו הערכה ראשונית לנזק. הערכה זו הועברה לגורמי הביטוח הרלוונטים והנושא מטופל על ידם. במקביל ולצד כלל הפעולות בפן הביטוחי, מקורות ומנהליה הבכירים שומרים על קשר רציף עם החקלאי ועושים מאמצים עילאיים במטרה לסייע במתן פתרונות מיטביים לחקלאי".