"לא משתלבות": השכנים קראו לגירוש דיירות עם מוגבלות שכלית

בבניין בשכונת רמות שבי-ם נתלתה מודעה, הקוראת לפינוי נשים המתגוררות בדירה של עמותת "עלי שיח": "חשיפה גדולה מדי לנפש של ילד". הרב הראשי לאו: "מזועזע מהדרישה - מבקש מהפונים לחזור בהם"

זמן צפייה: 02:38

חמש נשים עם מוגבלות שכלית מתגוררות בדירה של עמותת "עלי שיח" בבניין בשכונת רמות שבירושלים, והן מקבלות סיוע על ידי אנשי מקצוע 24 שעות ביממה. אך דיירי הבניין החלו בעצומה נגדן ותלו מודעה בזו הלשון: "הננו להודיע שהימצאות דירת 'עלי שיח' בשכנותנו מפריעה לנו מאוד, ואנו דורשים את פינויה המוקדם, על פי דין תורה ועל פי חוק ומנהג המדינה".

נכון לעכשיו הדירה תמשיך לשמש את הנשים, אבל דומה שהלחץ לפינויה לא נרגע. "הרגשתי שזו חשיפה גדולה מדי לנפש של ילד", אמרה דיירת בבניין. "לראות כל הזמן את התנועות האלה, את ההתנהגות שלהן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שותה בירה לפני העלייה על ההגה: תיעוד הנאשם בדריסה בקריית גת

בעקבות חקירת הירי בסלמון טקה: ראש מח"ש קיבלה מסרונים מטרידים

רה"מ על המתיחות בהר הבית: "לא מתרשם מהמלצות 'קבינט הטוויטר'"

מודעה בירושלים הקוראת לפינוי דיירות מעמותת 'עלי שיח'
מודעה בירושלים הקוראת לפינוי דיירות מעמותת 'עלי שיח'

בכניסה לבניין התפתח וויכוח, בנוכחות כתבי חדשות 13, במהלכו אמר אחד הדיירים: "תעשו להן מבנה מפואר, עם מדשאות ומשחקייה. הן לא ברמה של שילוב בקהילה".

"הזדעזעתי מהעובדה שהדרישה לפינוי הדירה היא כביכול על פי דין תורה", כתב הרב הראשי לישראל דוד לאו בתגובה שבפרסם. "אני מבקש מהם לשוב מהתנגדותם", מסר. "הן בנות שמחפשות קשר ואהבה, מחפשות לתת", אמרה חיה לוי, מנהלת במערך הדיור של עמותת "עלי שיח". "אין ספק שהן מרגישות את התגובה הזאת".

חיה לוי, מנהלת במערך הדיור של עמותת ''עלי שיח''
חיה לוי, מנהלת במערך הדיור של עמותת ''עלי שיח''
הרב הראשי לישראל, דוד לאו
הרב הראשי לישראל, דוד לאו