שני צעירים נורו למוות ע"י שוטרים בטמרה – אחד מהם עובר אורח

לפי המשטרה, השוטרים הבחינו בחשודים יורים לעבר בית. חילופי אש התפתחו במקום, אחד הצעירים נורה למוות, אחר נפצע ונוסף נמלט. שניים שנקלעו לזירה נפגעו גם הם. אחד מהם, סטודנט לסיעוד, נהרג

זמן צפייה: 08:37

שני צעירים נורו למוות הלילה (שלישי) מירי שוטרים בטמרה, אחד מהם הוא אזרח שנקלע לתקרית. על פי הודעת המשטרה, האירוע החל במהלך פעילות מבצעית, לאחר שמספר חשודים ירו לעבר בית וכוח משטרה התערב. החשודים פתחו באש לעבר שוטרים, שהשיבו בירי. בזמן חילופי האש חשוד אחד נהרג, אחר נפצע קשה ולפחות אחד נמלט. בנוסף, שני עוברי אורח נפגעו מהירי - אחד מהם, כאמור, נהרג.

הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. במקום האירוע נתפסו שני רובי M16, ששימשו את החשודים בירי. אחד מעוברי האורח שנקלעו לאירוע ונורה למוות, אחמד חגאזי, הוא סטודנט לסיעוד, ואחד הפצועים רופא. ההרוג השני, החשוד שירה לעבר הבית, הוא מחמוד יאסין שהיה בעברו חייל צה"ל. יש לציין שגם שלשום נראו שוטרים יורים בשכונת מגורים בטמרה.

הנשקים שנתפסו בזירת האירוע בטמרה
הנשקים שנתפסו בזירת האירוע בטמרה | צילום: דוברות המשטרה

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסוף השבוע בוצע ירי על אותו הבית ככל הנראה בניסיון לסחיטה באיומים. בעקבות האירוע, המשטרה הציבה מארב הלילה, שבמהלכו זיהו השוטרים ירי לעבר הבית. היורים החלו לירות לעבר כוח המשטרה שיצא מהמארב לבצע מעצר, והשיבו בירי. חגאזי הגיע מסיבה לא ברורה לזירה, נפצע מהירי ומת.

בעקבות האירועים, עשרות תושבים הפגינו והבעירו צמיגים בכביש הראשי נגד השימוש שעשתה המשטרה בנשק חי שהביא למותו של חף מפשע ופציעת אזרחים. כמו כן, שביתה כללית הוכרזה בעיר. ראש העירייה ד"ר סוהיל דיאב מחה על השימוש המשטרתי בנשק בפגישה שהתקיימה עם פיקוד המשטרה.

מטעם מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל נמסר כי "היד הקלה של שוטרים בשימוש בנשק חי כלפי ערבים מפיל שוב קורבנות חפים מפשע. משטרה מקצועית לא יורה לכל עבר בתוך שכונת מגורים. המרכז מצפה שחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים תחל כבר הלילה. האירוע היה יכול להסתיים בפצועים ולא היה צריך להסתיים בפגיעה בחפים מפשע".

אחמד חגאזי
אחמד חגאזי

מחמוד יאסין
מחמוד יאסין