בעקבות נפילת גוף תאורה: עובד במתחם האירוויזיון נפצע קשה

פועל בן 66 מפרדס חנה נפגע במהלך פריקת משאית ציוד בחניון "אקספו" שבתל אביב. הוא פונה לבית החולים איכילוב והובהל לניתוח נוירוכירורגי. שוטרים ונציג ממשרד העבודה הגיעו למקום

זמן צפייה: 00:20

פועל בן 66 מפרדס חנה נפצע קשה כתוצאה מנפילת עגלת תאורה במתחם האירווזיון, הממוקם בחניון "אקספו" שבגני התערוכה בתל אביב. גוף התאורה היה מונח על הקרקע, נטה על צידו ופגע בפועל.

רופא שהוצב במתחם העניק לו טיפול ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית. עם הגעתו, עבר העובד סדרת בדיקות, והובל לניתוח נוירוכירורגי דחוף. שוטרים ונציג ממשרד העבודה הגיעו למקום.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר: "במהלך פריקת משאית ציוד טכני בחניון האקספו בתל אביב, אחת מעגלות הציוד הטכני נפלה על נהג המשאית שפרק אותה. הנהג טופל במקום ע״י רופא מבית החולים איכילוב שנמצא באופן קבוע במתחם. הרופא הזעיק אמבולנס שפינה אותו לבית החולים איכילוב". מהפורום למניעת תאונות עבודה נמסר כי מתחילת 2019 נהרגו 27 פועלים בתאונות עבודה, מהם 14 בענף הבנייה. כ-80 נוספים נפצעו בינוני עד קשה מאוד.

אירוויזיון 2019
אירוויזיון 2019 | צילום: החדשות 13

לפני כשלושה שבועות נהרג פיראס יאסין, פועל בניין בן 28 מעראבה, כתוצאה מקריסת פיגום באתר בנייה בשכונת נוה שאנן שבחיפה. ארבעה צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום על מנת לחלץ את גופתו שנלכדה תחת ההריסות. לאחר חילוץ מורכב וממושך של הכוחות, פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. בסריקות שנערכו במקום לא אותרו נפגעים נוספים. ארבעה מעובדי המקום ובהם הקבלן, מנהל העבודה ומנהלת הפרויקט - עוכבו לחקירה.

"כשהגענו למקום ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה", סיפר פרמדיק מד"א עופר ויניק. "מתחת לפיגומים נלכד גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו. הכוחות סורקים ומוודאים שלא נלכדו פועלים נוספים, אנחנו ערוכים לטפל במקום".

זירת קריסת הפיגום בחיפה
זירת קריסת הפיגום בחיפה | צילום: לסקר את יעקב בן עמנואל

ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות מסר "הקטל בענף הבנייה נמשך נוכח ההפקרות של הקבלנים וגורמי האכיפה שאינם עושים די בהגנה על העובדים הכי חלשים בחברה הישראלית. על משרד העבודה בראשות השר חיים כץ לסגור אתרי בנייה לתקופות ממושכת של 30 יום, ועל יחידת פלס בלהב 433 לחקור באזהרה בכירים ובהם מנהלי חברות בהן נהרגו פועלים ולפעול להגשת כתבי אישום פלילים",