ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו בגיל 67

הפוליטיקאי לשעבר מת כעשרה ימים לאחר שאושפז במצב קשה בשל התקף לב. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בעיר. ראש העיר הנוכחי אלון דוידי ספד לו: "היה דמות משמעותית לתושבים"

זמן צפייה: 00:26

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו הערב (שלישי) בגיל 67. זאת, כעשרה ימים אחרי שאושפז במצב קשה בבית החולים ברזילי בשל התקף לב. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין שבעיר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד למויאל: "אלי היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות. אני זוכר היטב, עוד בימיי כחבר כנסת, את דבקותו הבלתי מתפשרת של אלי במשימה, את העשייה היום-יומית למען תושבי הדרום ושדרות מתוך אהבת אמת. אלי בנה את שדרות כעיר ואם בישראל תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לבטחון התושבים כמו גם ליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה. גם בימים קשים וגם כאשר עזב את תפקידו נותר אלי תמיד מחויב לשליחותו. העם בישראל יזכור אותו כאחד מהמיוחדים שבבניו. יהי זכרו ברוך".

אלי מויאל
אלי מויאל | צילום: צילום מסך

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל: "הוא תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם. מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה".

מויאל כיהן בראשות עיריית שדרות בשנים 1998-2008. הוא נולד במרוקו, בכפר קטן ליד מרקש. בהיותו בן חמש לערך, עלה לישראל יחד עם בני משפחתו והתיישב בשדרות. כשהיה בן עשר נשלח לפנימייה בכפר הרא"ה וגדל בבית משפחת אומנה. לאחר מכן עבר ללמוד בבית הספר ליפשיץ בירושלים. לפני גיוסו לצה"ל חזר לשדרות והיה מחנך של כיתה ו' בבית הספר המקומי. כעבור שנה התגייס לצה"ל והחל בקורס טיס, אך נשר ממנו לאחר ארבעה חודשים. לאחר מכן שירת ביחידה שנקראה "קשתות". לאחר שחרורו מהצבא החל ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית, והתמחה במשרד עורכי דין בעיר. בתום ההתמחות פתח משרד עצמאי משלו שם. כשהיה בן 34 נולד בנו היחיד, שגדל עימו לאחר פרידת הוריו.

בזמן מלחמת המפרץ ב-1991 הוא עזב את ירושלים וחזר עם בנו לשדרות, שם החליט לפתוח בעיר סניף של משרדו הירושלמי. כעבור שלוש שנים סגר את משרדו בירושלים ועבר לגור ולעבוד בשדרות וצירף אליו למשרד את אחיו. ב-1998 החליט להתמודד מול דוד בוסקילה בבחירות המקומיות לראשות עיריית שדרות, בהן זכה בראשות העיר בסיבוב השני. ב-2003 נבחר לכהונה נוספת כראש עיריית שדרות. בתקופה זו החל שיגור רקטות הקאסם לעבר שדרות. מויאל הרבה להופיע בתקשורת בנושא ודמותו זוהתה במידה רבה עם העיר. בשנת 2005 זכה מויאל בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, על פעילותו להעלאת העיר שדרות לסדר היום הציבורי.

ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל
ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל | צילום: חדשות 10

למרות היותו חבר ליכוד, מפלגת מרצ השתמשה בדברים שאמר מויאל המחזקים את עמדותיה החברתיות של המפלגה. בשנת 2000 מויאל אף קיים מגעים עם המפלגה כדי להיכנס לרשימתה לכנסת - מהלך שלא יצא לפועל בשל הבדלים אידיאולוגיים בתחום המדיני.

בבחירות לכנסת ה-20, הורחק מויאל ממפלגת הליכוד לאחר שנפגש עם ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני. מויאל הוחזר למפלגה - אך לבסוף פרש ממנה ביוזמתו. ב-2007 הודיע בריאיון ברדיו על התפטרותו מהתפקיד כמחאה על הטיפול הכושל במתיחות הביטחונית בגבול רצועת עזה. מויאל חזר בו מהתפטרותו - אך לא התמודד במערכת הבחירות הבאה שהתקיימה שנה לאחר מכן.