שנה למותם: הוריהם של סתיו ודין חוזרים לזירת אסון המעלית

חלפה שנה מאז שבני הזוג נהרגו בשיטפון בדרכם לחניון, ולמרות זאת המחדלים שהובילו אז לטרגדיה לא תוקנו. כעת ההורים הגישו כתב תביעה נגד האחראים בעיניהם לאירוע. "הדביקו פלסטר על מחלה קשה"

זמן צפייה: 13:46

החודש מלאה שנה מאז אותה שבת חורפית ברחוב נדב פינת הלח"י בתל אביב, בה ירדו במעלית בני הזוג דין שושני וסתיו הררי אל החניון של הבניין בו התגוררו, שבמהרה הפך עבורם למלכודת מוות. השבוע, כתבת חדשות 13 חזרה אל זירת האסון יחד עם ההורים של הנספים ושמעה מהם על השנה הקשה בחייהם ועל הקשר המיוחד שנרקם ביניהם, והאם משהו השתנה מאז בשכונה בעקבות האירוע הטרגי. "הפכנו להיות נכים רגשית. זה לא ניכר בנו. לא איבדנו יד או אצבע. איבדנו חלק מהלב. אני לעולם לא אהיה שמח", אמר ציון שושני, אביו של דין.

כאמור, השנה שחלפה מאז הטרגדיה העצימה את הקשר והחברות בין ההורים, שהפכה למאין ברית דמים. "זה היה קורה גם אם לולא המקרה הזה, כי עניין החתונה היה באוויר. הוא מת עם אהובת חייו, והיא מתה עם אהוב חייה", אמרו אבותיבם של הנספים. בעוד שציון מתחבר לבנו בצורה רוחנית, אביה של סתיו, איציק הררי, נותר מפורק. "היום, כשאני מתסכל על הורים שכולים שבוחרים לסיים את חייהם בצורה טראגית בגלל זה, אני יכול להבין אותם", אמר איציק והוסיף: "עוברות לי מחשבות כאלו בראש לפעמים, אבל די מהר אני משתדל להדחיק אותן כי אי אפשר להפיל צער נוסף על המשפחה, יש לי אחריות. אבל לא אגיד שהמחשבות האלו לא עובורת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש ממשלת בריטניה: "ייתכן שהמוטציה הבריטית קטלנית יותר"

כלכלת בחירות? נתניהו מקדם תוכניות מענקים וסיוע לעצמאים

המיליארדר בני שטיינמץ הורשע בשוחד בשווייץ – ירצה 5 שנות מאסר

משמאל: ציון שושני, אביו של דין. מימן: איציק ובתי הררי, הוריה של סתיו
משמאל: ציון שושני, אביו של דין. מימן: איציק ובתי הררי, הוריה של סתיו | צילום: חדשות 13

בימים אלו, הוריהם של דין וסתיו תובעים את עיריית תל אביב, את שירותי הכבאות, את חברת המעליות ואת הבעלים של הבניין. למרות שחלפה שנה מאז אירוע ההצפה במעלית, לא נעשה דבר על מנת לתת פתרון קבוע והכל נשאר כפי שהיה. "יש בי כעס עצום. אני יודע שהייתה פה פשלה רצינית מצד כל הגורמים הרלוונטיים. אז כל מי שנתבע במשפט הזה, צריך למצות אתו את הדין עד הסוף", אמר הררי. "אני נמצאתי במרחק מאה מטרים ממנו. הייתי רץ עם פטיש חמישה ק"ג ושובר את הבניין. אבל הוא לא התקשר כי אין קליטה בבניין", אמר שושני. עוד הוסיף כי "העירייה ביצעה תיקונים קטנים שעולים כמה מיליונים, אבל לסדר את התשתיות עולה מיליארדים, אז הם העדיפו לתת מיליונים ולשים פלסטר על המחלה הקשה הזאת".

"סתיו חסרה פיזית. אני צריך לגעת בה, לחבק אותה ולשמוע אותה. אני צריך לקבל את הטלפון ממנה ולהיות שם בשבילה", סיפר אביה, בעוד שאמה בתי לובשת את המעיל שלה כדי להרגיש אותה. בתגובה, אמר שושני כי "הקטע הוא שכאשר הבן שלך בחיים, אתה מקבל ממנו שלוש שעות בשבוע ופעמיים טלפון. אבל כשהוא מת, הוא איתך 24 שעות בשבוע. אתה לא מפסיק להיות איתו. איציק רוצה לחבק ולגעת, הוא רוצה את החומר. אבל אין יותר חומר, הם היו חומר למשך 26 שנים, ועכשיו הם רוח.

"אני זוכרת כל דקה כאילו שזה היה אתמול, את הטלפון מאיציק, את ההודעה על כך ואת הפרידה מסתיו", סיפרה בתי הררי, אמה. כעבור שנה מהאירוע, חברתה של בתי כתבה ספר ילדים, "סתיו ילדה עם לב זהב", מזיכרונותיה איתה, וחברתה של סתיו איירה אותו. "יש עמוד ספציפי שבו כל מי שפותח אותו אומר: 'וואו, זאת סתיו'". הספר נמכר באלפי עותקים והכסף מועבר כתרומה לעמותת "מחוברים לחיים", אמרה רותם סימון, מאיירת הספר. "זו בדיוק מי שהייתה סתיו - בואו נעשה קצת טוב בעולם הזה".

בית בתל אביב בו טבעו בני אדם במלעית, כתוצאה מהצפה
בית בתל אביב בו טבעו בני אדם במלעית, כתוצאה מהצפה | צילום: חדשות 13

מעיריית תל אביב נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחות. העירייה נקטה בכל הפעולות הנדרשות לפני האירוע ובמהלכו ולא נמצא פגם במערכת הניקוז העירונית. הבניין קיבל את כל ההיתרים הנדרשים".

מנציבות כבאות והצלה נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחות. מערך כבאות והצלה פועל בנחישות ובמקצועיות להצלת חיי אדם ובחודשים האחרונים קידם שינויים ארגוניים בתחום המוכנות המבצעית לימי קיצון ומזג אויר חריג. היות והאירוע נידון בימים אלה בערכאות משפטיות, אנו מנועים מלהתייחס לנושא".

מחברת המעליות שינדלר נחושתן נמסר: המעלית נבדקה ואושרה על ידי מכון התקנים ומשרד העבודה ונמצאה כעומדת בכל הסטנדרטים הנדרשים. בתאונה טרגית זו, הטכנאי הגיע לזירת האירוע תוך עשרים דקות מהרגע שבו התקבלה השיחה במוקד החברה הטכנאי נכח במקום לאורך כל האירוע ופעל בהתאם להנחיית".

את הספר ניתן לרכוש דרך האתר של עמותת "מחוברים לחיים" או בטלפון 054-5550636.