האירוע החברתי והפתק הנסער: פרטים חדשים על מות בן העשר ביבנה

טרם התבהרו לחלוטין הנסיבות שהביאו למותו של איתם תמיר, אך נראה כי הוא היה מעורב בתקרית שאירעה אחרי שעות הלימודים, חזר לביתו, כתב מכתב שהעיד על סערת הנפש שבה היה נתון - וקפץ מהמרפסת

זמן צפייה: 04:53

עדיין לא ברורות לחלוטין נסיבות מותו של איתם תמיר בן הישר, שנפל אל מותו ביום שלישי ממרפסת ביתו שביבנה, אך הערב (חמישי) מתברר כי ככל הנראה הילד שם קץ לחייו. על פי הידוע עד כה, נראה כי לא היה מדובר בחרם כיתתי שהוביל למעשה - בניגוד לגל השמועות, אלא באירוע נקודתי שהשפיע קשות על הילד.

האירוע, כך נראה, קרה אחרי שעות הלימודים בקרבת הבית. על פי הפרטים הידועים עד כה, איתם היה נסער, עלה לביתו, כתב פתק שהעיד על סערת הנפש שבה היה נתון - וקפץ מהמרפסת. המשטרה ממשיכה לבדוק את נסיבות האסון, כשכל המעורבים והעדים הם ילדים בני 10 - בני הכיתה, והוריהם הנסערים. השאלות שנבדקות הן אם היו מקרים נוספים ואם אפשר היה למנוע את המוות המיותר.

עוד בחדשות 13:

נקבע מותו של ילד שנפל מקומה שישית בבניין ביבנה

לפני מותו מנפילה מגובה: בן ה-10 הביע כעס על אירוע קשה שחווה

איתם תמיר ז''ל
איתם תמיר ז''ל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

"קשה לדבר עליו בלשון עבר", סיפרה רונית הראל, מנהלת בית הספר שבו למד. "מדובר בתלמיד נעים הליכות, מנומס נבון, חקרן וסקרן, אהוב מאוד על התלמידים והמורים. קשה לי מאוד לחשוב שלא נפגוש אותו שוב בין כותלי בית הספר".

אתמול, עוד בטרם הובא איתם למנוחות, הופצו תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות של איתם אחרי הנפילה, כשהוא במצב אנוש לרגלי הבניין. התמונות עוררו סערה, כשלצידן פוסטים שנכתבו ובהם מידע מוטעה. בתוך כך, עיריית יבנה הכריזה על שנה"ל הנוכחית "שנת המאבק בחרמות", ולמרות שאיתם היה ילד אהוב ואהוד - אי אפשר שלא לתהות כיצד אפשר למנוע את האסונות הבאים.

למרות שהנסיבות שונות, המקרה הטראגי עורר מחדש את הכאב העמוק אצל לימור מזרחי, אמו של דודאל מזרחי שהתאבד בשנת 2011 אחרי חרם כיתתי. "כולנו מכירים את אותו דודאל, שיושב בכל כיתה שלכם", אמרה האם. "כזה או אחר, הוא יושב שם לידכם. תפתחו את העיניים ואת הלב, תנו יד לחבר, תקרבו לבבות".

זירת האירוע ביבנה
זירת האירוע ביבנה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אתמול נקבע בבית החולים קפלן מותו של תמיר, שנפל יום קודם לכן מקומה שישית בבניין ביבנה. 

יום קודם לכן הילד הובא לבית החולים כשהוא במצב קשה מאוד בסיכון חיים, מורדם ומונשם, סובל מחבלה רב מערכתית - וטופל ביחידה לטיפול נמרץ. חובשת רפואת חירום במד״א יעל מלוקה, סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו ילד שוכב בחצר סמוך לכניסת בניין המגורים, ואזרחים סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של מספר קומות. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. העלנו אותו במהירות לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב קשה".