"חשוב לי לשנות": עינת קליש רותם מסכמת שנה כראש עיריית חיפה

באוקטובר שעבר התרחשה רעידת אדמה פוליטית בעיר, כאשר האדריכלית וחברת האופוזיציה הדיחה את יונה יהב – ראש העיר הוותיק. "אמרו לי: 'אם אין לך ארבעה-חמישה מיליון שקלים – אל תרוצי בכלל"

זמן צפייה: 10:54

באוקטובר שעבר התרחשה רעידת אדמה פוליטית בחיפה, כאשר ד"ר עינת קליש רותם – אדריכלית וחברת האופוזיציה, הדיחה את ראש העיר המכהן והפופולרי שנים רבות, יונה יהב. בחירתה הייתה גם היסטורית ברמה הארצית, כשהייתה לאישה הראשונה העומדת בראש אחת הערים הגדולות בישראל.

לא כולם חשבו שיש לה סיכוי מול ראש העיר המיתולוגי. היא מספרת: "באחת הישיבות הראשונות, לפני שהתחלתי את הריצה, אמרו 'אם אין לך ארבעה-חמישה מיליון שקלים, אל תרוצי בכלל'. אמרתי להם 'אוקיי, שמעתי אתכם'".

עוד בחדשות 13:

"שערורייה": זיהום האוויר הכפול שעימו מתמודדים תושבי חיפה

סודות הכרמלית: הרכבת התחתית המיתולוגית של חיפה חוגגת 60

לאחר השריפה במפרץ חיפה: שמן מהמפעל זרם לים וגרם לזיהום

עינת קליש רותם - ראש עיריית חיפה
עינת קליש רותם - ראש עיריית חיפה | צילום: חדשות 13

שנה שמהכנת קליש רותם בתפקיד, ועוד יש לה חלומות גדולים לשנות את פני העיר. אחד מהם הוא לעצור את בניית המגדלים על קו החוף. "אני עצרתי את זה, אמרתי שלא יהיו על קו החוף מגדלים. נקים פה מרחב ציבורי מדליק עם גינות, עם כיכרות ועם כל מיני פעילויות", היא אומרת. ולאזרח הוותיק שמפקפק בלוחות הזמנים היא מבטיחה: "תוך שלוש-ארבע שנים אפשר יהיה לראות את השינוי. אל תאמין לשום מילה שאתה שומע".

מקום נוסף בו קליש רותם מנסה לחולל שינוי הוא הקשר עם קבוצת בז"ן היושבת במפרץ חיפה, שיום לאחר הבחירות קמו למציאות חדשה. "כבר אמרו לי 'בואי, יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות יחד', בשיתוף פעולה וכל מיני רמזים כאלו. אמרו לי 'תתנהגי יפה, תהיי נחמדה, ותקבלי יותר'", אמרה. "אחד הדברים שחשובים לי זה לשנות, אני פה כל עוד אני יכולה להזיז את המציאות".