תושבי מושב בשרון זועמים: "אל תקימו כלא מול הבית שלנו"

במושב עין ורד הוקם בית סוהר לקטינים, עם חומות בטון ומגדלי שמירה, על פי תוכנית שיזם משרד הרווחה - שהסתיר את מטרתה לאורך כל התהליך. "ניסו לעשות את זה מאחורי הגב"

זמן צפייה: 04:57

במושב עין ורד הוקם עוד לפני קום המדינה מוסד חינוכי לילדים בסיכון הנקרא "בית הנער על שם יאנוש קורצ'אק". לפני עשר שנים פנה משרד הרווחה למועצה האזורית והגיש בקשה לשפץ את המבנה – והתושבים נענו בשמחה. אלא, שלפני כמה חודשים התברר להם שהאישור שנתנו נוצל על ידי משרד הרווחה - להקמת כלא לקטינים.

במרכז היישוב נבנו חומות ענק מבטון הנישאות לגובה של שבעה מטרים, צריחים וצינוק. "פה המשק שלי, פה אני גר והרימו לי כאן מפלצת", אמר אורי פרום, אחד התושבים. "חומות של שבעה מטרים מול הבית, זה לא נראה כמו שיפוץ, אבל בכל פעם ניסו להרגיע אותנו – זה רק שיפוץ, רק מסדרים את המקום לנערים המסכנים. ולאט לאט אנחנו מגלים שעושים פה כלא".

עוד כתבות בחדשות 13 >> 

מדמם, צועק ומתנגד: נער בעל מוגבלות נעצר בכוח בי-ם • תיעוד

בן 70 נפצע קשה בשריפה בדירה בבת ים; נכדתו חולצה במצב קל

ועדת ההיתרים העניקה לנתניהו חודש נוסף להגיש את פרטי הונו

מתקן הכליאה שהוקם בתוך מושב עין ורד
מתקן הכליאה שהוקם בתוך מושב עין ורד | צילום: החדשות 13

מבלי ליידע את תושבי המקום, אושרה תוכנית להסבת המוסד החינוכי לנערים בסיכון למעון נעול, שנועד לאכלס יותר מ-70 קטינים שהורשעו בעבירות חמורות. "החביאו את הכוונה להפוך את זה לבית כלא. ניסו לעשות את זה מאחורי הגב", אמרה עורכת הדין שלי רוזטל, המייצגת את ועד המושב. מהליך אישורי התוכנית עולה כי משרד הרווחה הסתיר מהתושבים לאורך כל הדרך את מטרתו האמיתית.

תגובת משרד הרווחה: "הטענות אינן נכונות. לא מדובר בבית כלא אלא במעון שיקומי-טיפולי לבני נוער בסיכון, כפי שהיה בעשרות השנים האחרונות. התושבים הם שביקשו את הקמת החומות". הבדיקה העלתה שטענת משרד הרווחה שגויה.