בצל החשד לאונס בקפריסין: מלונות באילת מגבילים כניסה לצעירים

בעלי מלונות בעיר הדרומית חוששים ככל הנראה מהישנות האירועים באייה נאפה ומאפשרים כניסה רק למי שמלאו לו 21 • בעיירה הקפריסאית הישראלים מנמיכים פרופיל: "מחפשים אותנו - הטיול שלי נהרס"

זמן צפייה: 02:34

החשד לאונס בקפריסין: בעוד עיני כולם מתמקדות ב-12 הצעירים הישראלים, החשודים באונס צעירה בת 19 באייה נאפה, יתר בני גילם נאלצים לסבול מההשלכות. באי הקפריסאי הישראלים טוענים כי הם נאלצים להנמיך פרופיל ואילו צעירים אחרים שמעוניינים להישאר בארץ ולבלות את חופשת הקיץ באילת גילו כי ישנם מלונות שהגבילו את הכניסה לצעירים מתחת לגיל 21.

אחד התיירים הישראלים שנמצא כעת באייה נאפה סיפר לחדשות 13 כי "המשטרה הקפריסאית רק מחכה למשהו שישראלי יעשה, כדי לעצור אותו רק בגלל היותו ישראלי". תייר אחר שנמצא באי סיפר: "זה טיול שחיכיתי לו הרבה מאוד זמן, אבל הוא נהרס". גם אסף, שם בדוי, שהגיע לעיירת הנופש עם חמישה מחבריו לחופשה של שבעה ימים לפני הגיוס הצפוי לצה"ל, סיפר על המצב הבעייתי: "יש פה קבוצות של ישראלים שמגיעים למסיבות, עושים בלגן ושוברים דברים - זה גועל נפש ועצוב לי לראות את הדברים האלה".

כתבות נוספות בנושא:

"תבואי בערב": השיחה בין החשוד המרכזי באונס בקפריסין לצעירה

עדות הצעירה הבריטית: "הם היו שיכורים – והכאיבו לי בכל הגוף"

הנערים החשודים באונס קבוצתי בקפריסין: "שברו לנו את האף"

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

התפרעויות, הרס והשחתה של בתי מלון על ידי צעירים ישראלים כבר לא מפתיעים אף אחד, אבל הפרסמומים על החשדות של 12 הצעירים תפסו מדינה שלמה לא מוכנה. במלון "פמבוס נאפה רוקס", שבו שהו החשודים, זו אינה התקרית הראשונה. ביולי 2016 פורסמו תמונות קשות של חבורת נערים, שלדברי בית המלון, השתכרו, נהגו באלימות פיזית וגרמו נזקים בשווי אלפי יורו למתקני המלון.

ומקפריסין - לאילת, שבמקום להיות החלופה האידיאלית לתסכול של התיירים הישראליים בחו"ל, מקשיחה עמדות. בשיחה של תחקירני "ברקוד" עם כמה מלונות בעיר הדרומית עולה כי ברקע הדיווחים מקפריסין הם החליטו להגיב את גיל הכניסה ל-21.

אילת
אילת | צילום: גטי

תחקירן "ברקוד" שפנה למלון "אורכידאה אילת" בבקשה להזמין שני חדרים לו ולחבריו בני ה-18 קיבל תשובה שלילית מנציג המכירות שאמר לו: "לא רוצה לבאס אותך, אבל הכניסה מותרת רק מגיל 21 ומעלה". כשנשאל אם יש קשר לאירועים בקפריסין אמר הנציג "לכל מלון יש את השיקולים שלו".

גם במלון "אסטרל וילג'" שאל תחקירן "ברקוד" את אותה השאלה וקיבל תשובה דומה. בניסיון למצוא בכל זאת פתרון שאל התחקירן מה המדיניות של המלון במידה ועם בני ה-18 יהיה גם צעיר בן 21. בשלב זה אמרה נציגת ההזמנות כי "מצב כזה אפשרי, אך כולם יצטרכו להיות באותו החדר, ובן ה-21 יצטרך לתת את הדין על כל נזק שייגרם כיוון שהוא 'המבוגר האחראי'".

גם אם בעלי המלונות באילת לא יודו בכך באופן רשמי, הם יעשו הכול כדי שמה שקרה באייה נאפה לא יקרה גם במלון שלהם, גם אם זה כרוך בוויתור על לקוחות נוספות באחת מהתקופות הקשות של העיר נוכח סגירת שדה דב לפני כשלושה שבועות וסגירת שדה התעופה בעיר הדרומית לפני כמה חודשים