עיר בטראומה: כך נראית אילת לאחר חשיפת החשד לאונס הקבוצתי

עיר הנופש הדרומית מלאה בצעירות שבאו לנופש ומפחדות להסתובב לבד, ומצד שני גדושה בחבורות בני נוער שממשיכים לבלות ולצרוך אלכוהול באין מפריע. "אנחנו בתחושה של פחד - מסתכלות לכל הצדדים"

זמן צפייה: 09:50

בשעה 22:00 בלילה, 24 שעות אחרי התפוצצות פרשת האונס בעיר, הטיילת באילת נראית במבט ראשון כמו עוד ליל בילוי שגרתי בחופשת הקיץ. במבט שני, עם זאת, אפשר לזהות את אווירת הטראומה אצל הצעירים – ובעיקר אצל הצעירות. " זה מפחיד לדעת שזה יכול לקרות גם לי, בדיוק כמו שזה קרה לאותה ילדה", סיפרה שחר בת ה-16, תושבת אילת. חברתה אלינוי הוסיפה: "הרבה פעמים עברתי והעירו הערות על הגוף שלי. שריקות והערות שפשוט את לא מרגישה בנוח ללכת ברחוב".

תחושת הפחד של הצעירות מלווה אותן - אף אחת כאן לא מסתובבת לבדה. "הרבה דברים נוראיים ממש", סיפרו מעיין ואביה בנות ה-17, תושבות העיר. יש בנים שנצמדים, אנשים מרשים לעצמם. אנחנו בתחושה של פחד, מסתכלים לצדדים, מסתכלים אחורה".

על הצעדים שהן נוקטות כדי לשמור על עצמן סיפרו הנערות: "אנחנו תמיד יוצאות ביחד, חבורות, שנהיה עם הרבה אנשים ביחד. יש הוראות מההורים, למשל לא ללכת למלונות כי עכשיו מה שקורה עוד יותר מפחיד".

הטיילת באילת בלילה
הטיילת באילת בלילה | צילום: חדשות 13

הצעירים הקטינים לא מהססים לשתף בפרטים. "מלא אלכוהול הולך במסיבות של חבר'ה צעירים", סיפר אחד מבני הנוער. "פול אלכוהול". אחת הנערות בעיר סיפרה: "אתמול הייתי עם חברות שלי וכמה בנים הציעו לנו אלכוהול, טיילנו בטיילת והם אמרו לנו, 'רוצות לשתות איתנו?' פשוט ילדים יותר גדולים ניגשים אלינו ומציעים לנו אלכוהול. אנחנו לא מכירות אותם, וזה מה שקורה פה".

האונס של הצעירה במלון לא הפתיע במיוחד את הצעירות המקומיות, תושבות אילת, שמקבלות באופן קבוע הצעות דומות מנופשים שמגיעים לעיר. "כשאני הולכת בטיילת, לפעמים לוקחים אותי ומציעים ללכת לחדר במלון. נגיד מישהו מתחיל איתי, ואז פתאום מחכה חבורה שלמה", סיפרה שירה בת ה-15 וחצי. "בתקופות של החופש אסור לצאת מהבית".

אסור לצאת מהבית, אבל באילת קשה לוותר על הבילוי. אלפי נופשים נהנים מדוכני הממכר, מהחוף ומהמסעדות ובעיקר משתדלים לשים עין על הנערות הצעירות. "לבד עם חברות לא הייתי מגיעה וגם אם הייתי מגיעה, אז לא היינו יוצאות מהאכסנייה", הודתה נעם בת ה-15, נופשת בעיר עם אימה. אמה סיפרה: "כרגע היא לא הולכת לבד לשום מקום. אני ליוויתי אותה עכשיו לשירותים, כל מקום אני עם אלף עיניים עליה, לעטוף אותה. פחד אמיתי".