בן 30 טבע למוות בפארק בת"א; אישה טבעה בחוף ביפו – מצבה קריטי

צוות מד"א שהגיע לפארק "דרום" קבע את מות הגבר • צוללנים של זק"א קיימו אימון, שמעו זעקות עזרה – וחילצו בת 60. צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה • נמשכים החיפושים אחר הנער שנסחף באשדוד

זמן צפייה: 05:18

גבר בן כ-30 טבע היום (שישי) למוות בפארק דרום שבתל אביב. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה.

בתוך כך, אישה כבת 60 טבעה בחוף גבעת עלייה ביפו. צוללני זק"א שביצעו באימון במקום שמעו אותה זועקת לעזרה והצליחו לחלץ אותה כשהיא מחוסרת הכרה. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, ייצב את מצבה ופינה אותב לבית החולים וולפסון במצב קריטי.

אישה טבעה בחוף גבעת עלייה בתל אביב
אישה טבעה בחוף גבעת עלייה בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

פנחס חושן, צוללן זק"א, סיפר: "מעייד כששמענו את זעקות העזרה נכנסנו במהירות למים והגענו לאישה שצפה על פני המים. הוצאנו אותה במהירות אל החוף והתחלנו לבצע פעולות החייאה יחד עם המצילים שהיו במקום, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ".

בד בבד, הבוקר חודשו החיפושים אחר יהודה בילוג, הנער בן הארבע עשרה מרחובות שטבע שלשום מול חוף הים באשדוד. ספינות שיטור הימי של מרחב לכיש, מסוק מהמערך האווירי ויחידת צוללנים של מערך החילוץ במחוז הדרומי של המשטרה עורכים החל מהבוקר סריקות נרחבות בים באשדוד, אך בינתיים ללא תוצאות. ככל שעוברות השעות הסיכוים למצוא אותו בחיים הופכים קלושים.

יהודה בילוג
יהודה בילוג, הנער שנעדר בחוף הים באשדוד | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול הגיעו הוריו הגיעו לחוף הקשתות שבו טבע. "הוא אמר לי אתמול שהוא הולך שוב לים. אמרתי לו שלא צריך שוב, אבל הוא כבר קבע עם חברים מבית הספר. אני רוצה אותו בחזרה. הוא הבן היחיד שלנו. זה ילד שחיכינו 16 שנה כדי להביא אותו לעולם, סיפרה אמו.

מוקדם יותר, שחזר שי אבישר, האזרח שהציל את שלושת הנערים שנסחפו עם יהודה, את הרגעים הקריטיים. "רצתי בחוף הים, ופתאום ראיתי קבוצה של נערים במצוקה", סיפר לחדשות 13. "בגלל שאני מכיר את הים טוב, ראיתי שהם בתוך בור, בעומק. הם שחו נגד הזרם ומיד הבנתי שהם במצוקה ובסכנת חיים". החיפושים אחר הנעדר נמשכים גם הבוקר.

יהודה בילוג עם חבריו בחוף הים, רגעים לפני שנעדר | צילום: חדשות 13

באותו הרגע, ניגש לילד שהיה לו גלשן וביקש להיעזר בו על מנת להגיע לנערים. "חתרתי לכיוונם לעומק הים", המשיך, "ראיתי שתי נערות באפיסת כוחות. תפסתי אותן והבאתי להן לאחוז בגלשן". בשלב זה, ראה נער נוסף שנסחף עמוק יותר, והיה כבר "בשלבי טביעה", לדבריו. "עם הנערות, המשכתי על הגלשן לנער השלישי".