"אל תגידו לי זה לא יקרה": 203 ילדים טבעו למוות מאז 2008

טביעתו למוות של הפעוט בבריכה פרטית בגוש עציון היא מקרה אחד מרשימה ארוכה מדי של טרגדיות שאירעו ב-11 השנים האחרונות. "רק השגחה צמודה, ללא הסחות דעת, יכולה למנוע את המקרה הבא"

זמן צפייה: 00:19

טביעתו למוות של בן השנתיים, שמותו נקבע היום (שישי), לאחר שנמשה ביום ברביעי מבריכה פרטית בגוש עציון במצב אנוש, היא מקרה אחד מתוך רשימה ארוכה מדי של טרגדיות שאירעו בישראל בעשור האחרון.

על פי נתוני ארגון בטרם, מדובר בילד התשיעי שטובע למוות השנה, כאשר סך הכול מאז 2008 טבעו למוות 203 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, התייחסה לנושא ואמרה: "אני קוראת לכם ההורים, בבקשה תפעלו למניעה, אל תגידו לי זה לא יקרה. בוא נעבור את הקיץ בשלום".

לעוד כתבות בנושא:

סוף עצוב: נקבע מותו של הפעוט שטבע בבריכה פרטית בגוש עציון

פעוט טבע בבריכה פרטית בגוש עציון – מצבו קשה

סוף עצוב: נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה בראש פינה

בריכה בצימר בראש פינה בה טבע ילד בן 4 (ארכיון)

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית למלחמה בטביעות אמר כי: "זה קורה בזמן בילוי, בנופש או בחצר הבית. רק השגחה צמודה, במרחק נגיעה מהילד וללא הסחות דעת יכולה למנוע את המקרה הבא".

"השנה החלטנו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים להתמקד בהסברה במטרה לעורר את ההורים ולהעלות את המודעות שלהם לסכנות בסביבת מים", הוסיף גרוטו. "חופשת הקיץ מתחילה בקרוב, ואני קורא להורים לקחת אחריות כדי שהקיץ יסתיים ללא קורבנות טביעה נוספים".

הצימר בראש פינה שבו טבע ילד בבריכה | צילום: דוברות מד''א

הבוקר כאמור, נקבע מותו של הפעוט כבן השנתיים שטבע ביום רביעי בבריכה פרטית בישוב מיצד בגוש עציון, לאחר מאמצי החייאה ממושכים שנמשכו כיומיים. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו, כשהוא במצב קשה ומחוסר הכרה, לביה"ח שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה. פראמדיקית מד"א עידית זהבי שהגיעה לזירה סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לבית פעוט כבן שנתיים במצב קשה, כשכונני מד"א מהיישוב מבצעים בו פעולות החייאה. סיפרו לנו שהפעוט טבע בבריכה ביתית, ונמשה כשהוא ללא דופק וללא נשימה".

לפני כשבועיים, הלך לעולמו הילד בן ה-4 שטבע בבריכה בצימר במהלך חופשה משפחתית בחג שבועות - לאחר חמישה ימים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים זיו שבצפת.

במהלך חג שבועות טבעו חמישה ילדים ברחבי הארץ, בהם תינוק בן שנה שטבע בבריכה פרטית ביישוב בשרון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו למרכז רפואי מאיר כשהוא מורדם ומונשם - שם ייצבו הרופאים את מצבו. על פי החשד, התינוק נשאר לבד עם אחיו, המבוגר ממנו בקצת. אף שסביב הבריכה היה גדר, ככל הנראה השער אליה היה פתוח והתינוק מצא אותו.