קורבן רביעי בתוך יממה: בן 70 טבע למוות בקיסריה

צוות מד"א ביצע פעולות החייאה בגבר שנמשה בחוף הקשתות, אך בסופן נאלץ לקבוע את מותו. אתמול טבעו למוות שני אחים תושבי השטחים מול חופי תל אביב, ואישה נוספת - דרומית לחוף זיקים

זמן צפייה: 00:33

גבר כבן 70 טבע היום (שבת) למוות בחוף הקשתות בקיסריה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. זהו האדם הרביעי מאתמול שמת כתוצאה מטביעה בים.

חובשת בכירה במד"א ענת ציפקין ופראמדיק מד"א בן כוכבי סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו את המצילים מבצעים בסמוך לקו המים פעולות החייאה בגבר כבן 70. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

עוד בחדשות 13:

דיווח: הארגונים בעזה הודיעו – מוכנים למערכה ארוכה מול ישראל

שני אחים טבעו למוות מול חופי תל אביב

בכיר בקבינט הקורונה: צפויות הגבלות משמעותיות על הציבור

ניידת טיפול נמרץ של מד''א ליד החוף
ניידת טיפול נמרץ של מד''א ליד חוף הים (ארכיון) | צילום: דוברות מד''א

כאמור, אתמול זיאד וראאד עמואסי, שני אחים תושבי השטחים בשנות ה-40 לחייהם, טבעו למוות מול חופי תל אביב. הטובע השני נמצא רק לאחר מספר דקות. צוות מד"א הגיע למקום והעניק להם טיפול רפואי, אך נאלץ לקבוע את מותם. אח נוסף, בן 35, נוסף שהיה איתם, טבע גם, אך נמשה מהמים והוא במצב קל.

פרמדיק מד"א, תומר גוסמן, סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו הרבה אנשים והייתה המולה, סימנו לנו להגיע לקו המים, וכעבור דקות בודדות, אזרחים משו מהמים גבר כבן 40 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. גבר כבן 35 נמשה מהמים בהכרה מלאה ולאחר בדיקה במקום, לא נזקק לפינוי. הוא סיפר שהם היו שלושה שהגיעו לבלות ונכנסו לים".

טביעה מול חופי תל אביב
טביעה מול חופי תל אביב | צילום: חדשות 13

בבוקר טבעה למוות אישה בת 45 דרומית לחוף זיקים בדרום. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי אך נאלץ לקבוע את מותה. פרמדיק מד"א שי חמו סיפר: "כשקיבלנו את הדיווח על האירוע הודיעו לנו שהאישה אותרה בעומק הים על ידי סירה של השיטור הימי ושהיא מחולצת מחוסרת הכרה למעגן. הוא הייתה ללא דופק וללא נשימה, המשכנו את פעולות ההחייאה הבסיסיות שבוצעו בה בסירה אבל היא הייתה ללא סימני חיים ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה".