סוף עצוב: נמצאה גופת הנער שטבע מול חופי אשדוד

לאחר יומיים של חיפושים אחר יהודה בילוג, שנכנס לרחוץ בים עם חבריו ונסחף, נמצא בן ה-14 ללא רוח חיים. "התפללתי לשלומו וקיוויתי לנס אבל לצערי היום הוא אותר ללא סימני חיים"

זמן צפייה: 01:47

גופת הנער יהודה בילוג נמצאה היום (שישי) מול חופי אשדוד. בן ה-14 טבע מוקדם יותר השבוע סמוך לחוף הקשתות בעיר, כשנכנס לרחוץ בים עם חבריו ונסחף, לאחר שעות שירותי ההצלה. החיפושים אחריו נמשכו יומיים, וכאמור, הוא נמצא ללא רוח חיים. יהודה נסחף עם שלושה מחבריו, וגולש שהיה במקום הצליח לעלות אותם לגלשן שלו, אך הם לא מצאו את הנער.

חובש מד"א אוראל אסולין, שהגיע למקום, סיפר כי "כשהגענו לחוף ראינו את הנער שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה לאחר שאזרחים משו אותו מהמים. זו טרגדיה קשה, לפני יומיים בשעות הערב שהוזעקתי לחוף לאירוע הטביעה והתברר הוא נעדר התפללתי לשלומו וקיוויתי לנס אבל לצערי היום הוא אותר ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הוריו הגיעו לחוף לאחר שנודע להם כי הוא נעדר ולא עזבו את המקום. "הוא אמר לי אתמול שהוא הולך שוב לים. אמרתי לו שלא צריך שוב, אבל הוא כבר קבע עם חברים מבית הספר. אני רוצה אותו בחזרה. הוא הבן היחיד שלנו. זה ילד שחיכינו 16 שנה כדי להביא אותו לעולם", סיפרה אמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן 30 טבע למוות בפארק בת"א; אישה טבעה בחוף ביפו – מצבה קריטי

עוד סערה בארה"ב: בן 75 הופל במחאות נגד אלימות שוטרים • תיעוד

טיוטת חוק הקורונה: מצב חירום עד חודש – הזכות להפגין תישמר

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0406202025' autoplay='0' credit='' desc='הורי הנער שטבע באשדוד: "חיכינו 16 שנה כדי להביא אותו לעולם"' kid='1_sccq8cg8' duration='318'']

לפני כן, שחזר שי אבישר, האזרח שהציל את שלושת הנערים שנסחפו עם יהודה, את הרגעים הקריטיים. "רצתי בחוף הים, ופתאום ראיתי קבוצה של נערים במצוקה", סיפר לחדשות 13. "בגלל שאני מכיר את הים טוב, ראיתי שהם בתוך בור, בעומק. הם שחו נגד הזרם ומיד הבנתי שהם במצוקה ובסכנת חיים".

באותו הרגע, ניגש לילד שהיה לו גלשן וביקש להיעזר בו על מנת להגיע לנערים. "חתרתי לכיוונם לעומק הים", המשיך, "ראיתי שתי נערות באפיסת כוחות. תפסתי אותן והבאתי להן לאחוז בגלשן". בשלב זה, ראה נער נוסף שנסחף עמוק יותר, והיה כבר "בשלבי טביעה", לדבריו. "עם הנערות, המשכתי על הגלשן לנער השלישי".

הבאת גופתו של יהודה בילוג לחוף
הבאת גופתו של יהודה בילוג לחוף | צילום: חדשות 13

השלושה סיפרו לו כי חברם, יהודה בילוג, נכנס עמם למים ונסחף אף הוא. "אמרתי להם שאנחנו חייבים למצוא אותו, להחזיר אותו בחיים", פירט שי, "חשבתי רק על ההורים שלו". אבל יהודה לא נמצא. "הוא כנראה שקע".

"כשהנערים אחזרו בגלשן הם כבר היו באפיסת כוחות מוחלטת. הוריתי להם לקרוא למשטרה מיד כשנגיע לחוף". אחרי שהוריד אותם, שב לים עם הגלשן והמשיך בחיפושים אחר בילוג. "חיפשתי אותו עד שכבר היה חושך מוחלט. עברו 40 דקות ואז המשטרה הגיעה".

יהודה בילוג
יהודה בילוג, הנער שנעדר בחוף הים באשדוד | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, מוקדם יותר היום טבע למוות גבר כבן 30 בפארק "דרום" שבתל אביב. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה. במקביל, אישה כבת 60 טבעה בחוף גבעת עלייה ביפו. צוללני זק"א שביצעו אימון במקום שמעו אותה זועקת לעזרה והצליחו לחלץ אותה כשהיא מחוסרת הכרה. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, ייצב את מצבה ופינה אותב לבית החולים וולפסון בחולון במצב קריטי.