מכת טביעות: תינוק טבע בבריכה בבית בשרון - מצבו אנוש

מדובר בטביעה חמישית בשלושה ימים. על פי החשד, בן השנה נשאר לבדו עם אחיו, המבוגר ממנו במעט; שיפור במצב הילד שטבע אתמול בתל אביב - מוגדר כעת קל. מצב הפעוט שטבע בראש פינה עדיין אנוש

זמן צפייה: 01:29

תינוק כבן שנה נפגע באורח אנוש לאחר שטבע הבוקר (שני) בבריכה פרטית ביישוב בשרון. צוותי מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו למרכז רפואי מאיר כשהוא מורדם ומונשם. זו הפעם החמישית בתוך שלושה ימים של מקרה טביעה של ילדים. על פי החשד, התינוק נשאר לבד עם אחיו, המבוגר ממנו בקצת. אף שסביב הבריכה יש גדר, ככל הנראה השער אליה היה פתוח והתינוק מצא אותו.

מהמרכז הרפואי מאיר נמסר כי התינוק מורדם ומונשם, עבר טיפול בחדר טראומה במיון ילדים ומועבר כעת לטיפול נמרץ ילדים כשמצבו יציב.

חובש מד"א רכוב על אופנוע, נועם לוי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן שנה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשלדברי המשפחה שהה מספר דקות מתחת למים. התחלנו מיד בהענקת טיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ותרופות מיוחדות. כאשר ליבו חזר לפעום ומצבו התייצב פינינו אותו לבית החולים תוך כדי מתן סיוע נשימתי כשמצבו קריטי".

מוקדם יותר היום עדכן בית החולים איכילוב כי מצבו של בן השש שטבע אתמול בחוף הרברט סמואל בתל אביב השתפר והוא בהכרה ומתקשר עם סביבתו. מצבו מוגדר כעת קל. עם זאת, מצבו של בן הארבע שטבע אתמול בבריכה בצימר בראש פינה מוסיף להיות אנוש.

כתבות נוספות בנושא >>

בתוך דקות: בן 4 ובן 6 טבעו בגליל ובת"א – מצבם אנוש

פעוט כבן שנתיים טבע בבריכה בצימר בצפת – מצבו אנוש

אמבולנס בחוף הרברט סמואל בתל אביב | צילום: דוברות מד''א

אתמול אירעו שני מקרי טביעה בטווח של דקות - ילד בן ארבע טבע בבריכה פרטית בצימר בראש פינה, והוא פונה לבית החולים זיו כשהוא עובר פעולות החייאה ובמצב קריטי. הילד היה בבריכה ללא מציל, והמשטרה פתחה בחקירת האירוע. במקביל, ילד בן שש, שמצבו השתפר הבוקר כאמור, טבע בחוף הים בתל אביב.

ד"ר הלל פרנקנטל, רופא מומחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, מסר כי מצבו של הפעוט שטבע בצימר בראש פינה מוסיף להיות אנוש. "אתמול בשעות הצהריים הגיע אלינו ילד בן ארבע, תושב המרכז, ששהה עם משפחתו בחופשה בראש פינה", אמר ד"ר פרנקנטל. "הילד נמצא על ידי משפחתו בבריכה ועבר החייאה בשטח. החובשים הצליחו להחזיר לו דופק, והוא הגיע אלינו במצב אנוש. הפעוט המשיך טיפול מציל חיים במיון ואז הועבר לטיפול נמרץ ילדים, שם הוא מקבל טיפול מציל חיים ואנחנו ממשיכים להיאבק על חייו. מצבו נשאר אנוש והוא מורדם ומונשם".

עוד אמר ד"ר פרנקנטל כי המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה, וביקש להזכיר כי בכל חופשה ליד בריכה או חוף, יש לשמור על קשר עין רציף עם הילדים, ובפרט עם ילדים מתחת לגיל חמש. הוא ביקש להזכיר כי יש לוודא שהבריכה תהיה מגודרת וחסומה בשער שנסגר וננעל באופן אוטומטי, וכי מצופים אינם אמצעי בטיחות מספק.

שלשום טבע ילד בן 11 בבריכה פרטית בבית בדרום השפלה, ופונה לבית החולים קפלן כשמצבו קשה. פרמדיק מד"א גיא בובליל סיפר: "כשהגענו לבית ראינו את הילד שוכב בחצר בסמוך לבריכה כשהוא מחוסר הכרה וסובל ממצוקה נשימתית, ביצענו בדיקות רפואיות מהירות והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל תרופות והנשמה ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבי"ח כשמצבו קשה ויציב".

כמו כן, שלשום טבע פעוט כבן שנה וחצי בבריכה פרטית בצפת. צוות מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו למרכז הרפואי זיו כשמצבו בינוני.

הצימר בראש פינה בו טבע ילד בבריכה | צילום: דוברות מד''א

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2019 טבעו למוות 6 ילדים. בשנת 2018 טבעו 73 ילדים, מתוכם טבעו למוות 37 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "רק ביומיים האחרונים טבעו 4 ילדים, וזה עוד לפני שהקיץ החל רשמית. טביעה היא סיבת התמותה השנייה בשכיחותה בילדים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. דקות ספורות בלבד מרגע הטביעה, הילד נמצא בסכנת חיים מוחשית. מסיבה זו, ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות חייבים השגחה בסביבת מים".