הנהג שהותקף בת"א לחדשות 13: "הרגשתי שהולכים להרוג אותי״

נהג הרכב, שהושחת והוצת, סיפר על רגעי האימה: "הצומת לא היה חסום, התקדמתי לאט ופתאום הבחור קפץ לי על האוטו. תוך שנייה כל המפגינים היו מסביב לרכב" • מעצרו של מצית הרכב הוארך ב-3 ימים

זמן צפייה: 00:57

הנהג שהותקף אתמול בצומת עזריאלי בתל אביב ורכבו הוצת על ידי מפגינים במהלך מחאת קהילת יוצאי אתיופיה, ברקע מותו של סלמון טקה, סיפר היום (רביעי) לחדשות 13 כי "הרגשתי שהולכים להרוג אותי".

"יצאתי מהמשרד והצומת לא הייתה חסומה", סיפר הנהג. "התקדמתי בעדינות עד שחסמו אותי בצד השני כשהבחור קפץ לי על האוטו. תוך שניה, ממש רגעים אחרי בלמתי, כל המפגינים היו מסביב לאוטו שלי. זה לא נעים. לא נעים שזורקים עלייך אבנים לתוך האוטו, זורקים בקבוקים ומרססים עם ספריי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מצפון ועד דרום: אלה מוקדי המחאה והכבישים שצפויים להיחסם היום

נתניהו: "לא נסבול חסימות צירים"; ריבלין: "זו לא מלחמת אחים"

אביו של סלמון טקה ספד לו: "מקווה שיהיה הקורבן האחרון"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190702-2005' autoplay='0' credit='' desc='הנהג שהותקף בתל אביב בשיחה עם חדשות 13' kid='1_xx4x7rix' duration='20'']

"ישבתי באוטו והיו לי שלוש אופציות: הראשונה לנסוע אבל ידעתי שאני אהרוג מישהו, השנייה זה לצאת מהאוטו ואז ידעתי שאהיה במרכז הלינץ' והשלישית היא לשבת ברכב ולקוות לטוב". כמו כן, הנהג הוסיף כי "לא ראיתי שוטרים" באזור התקרית.

בתוך כך, מעצרו של המפגין שהצית את הרכב, תושב נתניה בן 27, הוארך בשלושה ימים. בית משפט השלום בתל אביב קבע כי "אין ספק כי עבירה של הצתת רכב, היא עבירה שמלמדת על מסוכנות. מי שמסוגל להבעיר אש ברכב במקום ציבורי גם אם הדבר נעשה בתוך מחאה, מלמד על עצמו כי הוא אדם מסוכן לציבור".

מהמשטרה נמסר כי נהג הרכב חולץ בשלום על ידי קצין משטרה ובלשית, אשר במהלך החילוץ הותקפו על ידי המפגינים באמצעות גז מדמיע. כתוצאה מכך, נמסר, האזרח והשוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי.

הפגנת יוצאי אתיופיה בת''א
הפגנת יוצאי אתיופיה בת''א | צילום: רויטרס

כאמור, מחאת קהילת יוצאי אתיופיה צפויה להתחדש היום ברחבי הארץ החל משעות הצהריים, ועל פי מארגני המחאה ייחסו צמתים מרכזיים במוקדים רבים. כמו כן, הפעילים הודיעו כי ביום ראשון הקרוב תתקיים הפגנת אוהלים בנמל התעופה בן גוריון החל מעשר בבוקר. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יכנס הערב את ועדת השרים לעניין קידום שילוב הקהילה האתיופית בחברה הישראלית.

מוקדם יותר היום הסביר סגן ניצב אייל ראון, ראש מדור מבצעים במשטרה, כי "הכלנו בצורה מאוד מבינה את האירועים עד אתמול בלילה. עם זאת כשהאירועים גלשו למקומות שהמשטרה לא יכולה לאפשר - עצרנו אותם". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "עולם הבוקר". במקביל, בכיר במחוז המרכז של המשטרה אמר לחדשות 13 כי "ההנחיה לשוטרים היום היא לא לתת למפגינים לחסום צירים. גם במחיר של עימותים קשים עם המפגינים".

ראון הסביר כי "אפשרנו את האירועים עד גבול מסוים. אם היינו פועלים בעוצמה רבה כדי לפנות אותם מהר, היו הרבה פצועים בקרב המוחים ולא רצינו להגיע לשם". לדבריו, "המשטרה עצרה כ-60 אנשים. צילמנו ותיעדנו ונגיע לכל אחד שזרק בקבוק תבערה, רימון הלם או הפך רכבי משטרה, שזה סמל שלטון".

אמש פנה הנשיא ריבלין למפגינים וביקש מהם להימנע ממעשי אלימות. "אנשים אחים אנחנו. הגענו לכאן, כולם, למולדת שלנו, שהיא הבית שלנו, של כולנו, וכולנו שווים בו. נילחם על הערכים שלנו, נילחם כדי להבטיח עתיד בטוח, לכל ילד וילדה שגדלים כאן. לא נשלים עם מציאות שבה הורים מפחדים לאפשר לילדים שלהם להסתובב בחוץ מחשש שייפגעו בשל צבע עורם או מוצאם. זוהי לא מלחמת אחים - זוהי מלחמה משותפת של אחים ואחיות על הבית המשותף שלהם, ועל העתיד המשותף שלהם".

"אנחנו מוכרחים להיזהר מאוד מההסלמה של המחאה ומגלישה שלה לאלימות שאין לה מקום", הוסיף ריבלין. "אני קורא לכולנו, בתוך השבר, לשמור על האיפוק והמתינות. הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות. קומץ המוחים שבחר באלימות - איננו פני המחאה, ואסור שיהיה פני המחאה המובנת לכולנו מאוד".