תחקיר: כך הטריד רב בכיר מחולון את תלמידי ישיבתו • תיעוד

מעדויות שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי יוסף מוגרבי, שעומד בראש מוסדות "יגל יעקב", ניצל מינית את תלמידיו הקטינים. "אמר לנו למרוח שמן על הגוף ולהתאבק" • "פרשת הרב המטריד", חלק א'

זמן צפייה: 09:41

הרב יוסף מוגרבי, בן 50, הוא מבכירי הרבנים שבעיר חולון. הוא עומד בראש מוסדות "יגל יעקב" ומשמש מנהל ישיבות וכוללים. מוגרבי נחשב לרב אהוד ומוכר שפועל רבות בעיר ומחוצה לה, בשיעורי תורה רבים שמופצים גם ברשתות החברתיות ובערוצים שונים, שם הוא זוכה לפופלריות רבה. הוא כתב כמה ספרי הלכה ומוסר ומקורב מאוד לעולם הרבני הבכיר. במשך שנים התלוננו תלמידיו הקטינים של הרב כי הוא מבצע בהם עבירות מין.

בתיעוד נדיר ממצלמות האבטחה בתוך הישיבה, שהגיע לידי חדשות 13, מוגרבי עומד בחדרו ונותן הוראות פעולה לתלמידיו שנמצאים בחדר הסמוך כשהוא צופה בהם ונוגע בעצמו. "הוא היה אומר לנו למרוח שמנים על הגוף ולהתאבק אחד בשני והוא היה מציץ מהצד - זו הייתה ההנאה שלו ואנחנו חשבנו שזה בעצם לטובתנו", סיפר אחד מהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רן ארז מאיים שוב בהשבתה: "מנהלים מקצרים את שבוע הלימודים"

שר המשפטים: אקדם תיקון לחוק הפונדקאות עד סוף השנה

נציב התלונות על הפרקליטות: החוקרים נחשפו לכל חומרי פרשת הרפז

הרב יוסף מוגרבי
הרב יוסף מוגרבי | צילום: חדשות 13

העדויות שמסרו בפעם הראשונה מול מצלמת חדשות 13 מתארות איך במשך שנים רבות רב כריזמטי ביצע בהם עבירות מין באופן שיטתי בלי שאף אחד עוצר אותו. לדברי אחד מהם, "הוא היה לוקח אותי למקווה ואז הוא היה אומר לנו ככה פשוט לשבת עם לבנים. אז הוא גם בא והתחיל לקחת מהמים ולמרוח עלינו ולגעת בנו בכל מיני אזורים בגוף, בחלק העליון בפרט. לאט לאט זה נהיה טקס קבוע - במקווה, בחדר שלו ובתוך תוכי אני מקלל אותו, מאחל לו את הגרוע מכל".

את ההסבר להנחיות המוזרות של הרב אפשר להבין רק כששומעים את העדויות של הנערים שהיו שם. "יום אחד הרב בא אליי, אמר לי שאני גאוותן. ואז הוא אמר לי, 'בשביל להוריד את מידת הגאווה הזאת, אתה צריך לעשות תיקון'", סיפר דוד (שם בדוי), שנפגע מהרב מוגרבי.