בשל אפליה מגדרית: אבות לא הורשו ללוות את בנותיהן לפארק

מפעילי מתחם שעשועים במודיעין עילית סרבו לתת לאבות להיכנס לשטח, זאת בטענה ששעות הפעילות הן לבנות בלבד - בניגוד לתקנות האוסרות הפרדה. התושבים זועמים: "מה זה, איראן?"

זמן צפייה: 02:20

ללונה פארק שנמצא בעיר מודיעין עילית הגיעו היום (חמישי) מספר רב של ילדים, אלא שאבות שרצו ללוות את בנותיהן הקטנות לפארק הציבורי בשעות שהוגדרו לבנות בלבד לא הורשו להיכנס, וזאת בנימוק של הפרדה בין גברים לנשים, ולכן נאלצו להישאר בחוץ. כמו כן, גם בנים בגיל חמש ואף פחות מכך שרצו להיכנס לפארק נאלצו להישאר בחוץ עם הוריהם, בעוד שבכניסה הקפידו להכניס בנות בלבד". "זה נורא, זה איראן? בחיים זה לא היה", אמר אחד האבות שהגיע לפארק עם ארבע בנותיו הקטנות.

אי הכנסת האבות לפארק השעשועים עומדת בניגוד לחוות דעת משפטיות שקבעו בעבר כי חל איסור על הפרדה בין גברים לנשים באירועים שנערכים במימון ציבורי או על שטח ציבורי, לכן ההורים הזועמים בעיר לא מוכנים להשלים עם האפליה הזו שאוסרת על אבא ללוות את בתו הקטנה לפארק שנמצא על שטח ציבורי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עבאס לא הצהיר על מי ימליץ: "לא רוצה להיות חלק משום גוש"

"מאסנו מהשיסוי בחברה": מסע בערי הליכוד שתושביהן לא באו לקלפי

42% מההורים אינם בטוחים שיחסנו את ילדיהם: "זו החלטה גורלית"

פארק השעשועים במודיעין עילית
פארק השעשועים במודיעין עילית | צילום: חדשות 13

"במודיעין עילית זה מחולק בני-בנות. בנות עד שעה 15:00 ומ-17:00 זה הבנים", אמר נציג הפארק לחדשות 13, אך כשנשאל אם ילדה בת ארבע תוכל להכנס יחד עם אביה, הוא ענה: "אני חושב שאולי אם היא בת ארבע אז ייתנו לה להכנס. אני לא יודע".

אחד האבות שהגיע לפארק השעשועים סיפר: "אני ראיתי אבות שהגיעו עם שמונה בנות, כשהגדולה אולי בת עשר, אז בהתחלה הם עמדו בצד, עד שהבנות בכו והלכו הביתה. זה לא שטח פרטי. זה שטח עירוני שהעירייה משכירה אותו למפעילים של הלונה פארק. איך יכולים לעשות כזאת סלקציה?".