"לא ידענו מה זה הנגיף הזה": פגישת המחזור של "אוניית הקורונה"

שמונה חודשים אחרי שהיו סגורים בחדרים בלב ים, נפגשו בזום 15 הנוסעים הישראלים שהיו על סיפון "נסיכת היהלום", והיו מהראשונים להיחשף לנגיף המסתורי. "לא תיארנו לנו שזה וירוס איום"

זמן צפייה: 08:51

האונייה "נסיכת היהלום" הפכה לסמלה המפוקפק של התפשטות הקורונה בעולם - וגם כאן בישראל. שמונה חודשים אחרי שהיו סגורים בחדרים בלב ים, הפגשנו - דרך הזום, בין 15 הנוסעים הישראלים שהיו על הסיפון והיו מהראשונים להיחשף לנגיף המסתורי - שאז, בכלל לא דמיינו שיתפשט למימדים העצומים אליו הגיע כיום.

זה התחיל ב-4 בפברואר, אז הודיע הקפטן כי אדם שהיה על הסיפון נמצא חיובי. הנגיף התפשט במהירות באונייה, בכל יום עלה מספר הנדבקים והחשש בקרב הישראלים רק גבר. "כשהסתכלנו מהחלון וראינו אמבולנסים, הצבא היפני, מוציאים מתים באלונקות, אמרנו: 'רגע, מה קורה פה?'", שחזרה שוש דהן. בהמשך, כמה מהם נדבקו בעצמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה באוצר: המנכ"לית קרן טרנר פורשת מתפקידה

דיון בוועדת החוקה: "נבחן חתונות במגבלת התקהלות של 20 איש"

אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

נוסעי ''אוניית הקורונה''
נוסעי ''אוניית הקורונה'' | צילום: חדשות 13

"לא ידענו מה זה קורונה", הודתה הנוסעת עדנה בן שבת, "לא ידענו מה זה הווירוס הזה, ולא תיארנו לעצמנו שזה נגיף איום ונורא". "חשבנו שזה קורה באוניות", הוסיפה שוש, "שיש וירוס, למשל, אז סוגרים אותנו קצת". אחרי שבועיים בבידוד על האונייה, כשארבעה כבר חולים ונמצאים בטיפול ביפן, הוחזרו 11 הישראלים שנותרו על הסיפון לארץ בטיסה פרטית.

עכשיו, חודשים אחרי, הם כבר מתכננים את הטיול הבא לכבוד יום הולדתו של אחד מהם. גם החופשה הבאה, טענו, ככל הנראה תתקיים על סיפון של אונייה. "אנחנו מתכננים לנסוע לדובאי, לעשות פיצוי על הטיול הזה".