מאות הפגינו בתל אביב נגד נתניהו; מחאת העצמאים התחדשה

בעלי עסקים ועצמאים רבים הגיעו לכיכר רבין למחות עקב המשבר הכלכלי. במקביל, עשרות הפגינו נגד נתניהו בכיכר הבימה • פעילי ימין איימו לפגוע במוחים: "באים לדרוס בכל הכוח - נזיין אותם"

זמן צפייה: 03:57

מאות מפגינים השתתפו הערב (חמישי) במחאת העצמאים ובעלי העסקים בכיכר רבין שבתל אביב, שנערכה לראשונה מאז חודש יולי. זאת, בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את ישראל, כתוצאה ממגפת הקורונה. המפגינים דרשו למנות פרויקטור כלכלי, פיצויים רטרואקטיביים מאז חודש מארס ופתיחת עסקים לפי מתווה הרמזור.

במקביל, מאות מפגינים התאספו בכיכר הבימה שבתל אביב במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. שוטרים הוצבו מסביב לאזור ההפגנה, אך המשטרה אישרה לקיים תהלוכה תוך הדגשה שיש לשמור על ההנחיות, זאת לאחר שהמוחים הגישו בקשה מסודרת. גם בחיפה התקיים מוקד מחאה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא מגיעים מוכנים לדיונים": המכתב על התנהלות קבינט הקורונה

פיקוד העורף: 50% מחולי הקורונה משקרים בחקירות האפידמיולוגיות

נקלע לדרך ללא מוצא, מסתובב – ומאיץ: תיעוד דריסת מתנדב המשטרה

הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב | צילום: עמית דנינו

בתוך כך, פעילי ימין איימו לפגוע פיזית במפגינים באירועי המחאה ברחבי הארץ. בהקלטות והודעות שהגיעו לידי חדשות 13 מקבוצה של פעילי ימין בשם "פנתרי הימין של נס ציונה", שאחד ממנהליה הוא פעיל הימין המוכר רן כרמי בוזגלו, יש איומים מפורשים לביצוע פיגוע דריסה במפגינים, להכות אותם, וגם יש מי שמתגאים באלימות שכבר הופנתה כלפי המפגינים.

בחלק מההודעות נכתב: "נזיין אותם ונראה להם מי שולט פה", "יאללה איזה פיצוצים הם אכלו שם", "צרחו למשטרה כמו זונות", "הרבצתי לו עם סוללה של אופניים". כמו כן, בהקלטה שנשלחה בוואטסאפ נשמע אחד מחברי הקבוצה אומר: "אנחנו באים לדרוס בכל הכוח - נרים חתולות נרים שמאלנים. ביום חמישי נהיה בנס ציונה נעשה להם שם פיגועים, פוגרום, נגמר הסיפור שלהם, אנחנו נזיין אותם".

בעקבות הודעות אלו, תנועת הדגלים השחורים הגישה באמצעות עו"ד גונן בן יצחק תלונה במשטרה נגד רן כרמי בוזגלו ופעיל נוסף ופנו לבית המשפט עם בקשה שיוציא צו הרחקה מאיימת נגד השניים.

בתגובה לדברים אמר כרמי בוזגלו: "כמו לשמאל, גם בצד הימני יש מאות קבוצות וואצאפ, בחלקן מגדירים אותי כמנהל, אין לי זמן לעבור על כל התגובות. השיח בקבוצות הווצאפ חורג פעמים רבות מגבולות הטעם הטוב, המגיבים אחראים למעשיהם ובמידה ועברו על החוק יצטרכו לספק תשובות לגורמי אכיפת החוק. אני מתנגד לכל קריאה לאלימות".

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה נערכת לשמור על שלומם וביטחונם של המוחים, כל דיווח או תלונה בהקשר זה מטופלים ביסודיות. רק בשבוע האחרון הוגשו מספר כתבי אישום בגין אלימות שהופנתה כלפי מפגינים".