בן 70 אבד במהלך טיול ליד ים המלח - ואותר ללא רוח חיים

בזמן שטייל עם קבוצה בשמורת הטבע "עינות צוקים", נפל הגבר מגובה רב. בתום שעות של חיפושים, המשטרה ומתנדבי יחידת החילוץ "מגילות" איתרו אותו - וקבעו את מותו במקום

זמן צפייה: 00:26

גבר כבן 80 שטייל עם קבוצה בשמורת הטבע "עינות צוקים", נפל מגובה רב - ולאחר שעות של חיפושים נמצא כשהוא ללא רוח חיים.

תחילת הסיפור הבוקר (חמישי), כאשר קבוצת מטיילים באזור ים המלח שבה לאוטובוס - אז הבחינה כי אחד מחבריה נעדר. משניסו ליצור איתו קשר ולא הצליחו - הזעיקו את כוחות החילוץ.

כוחות משטרה, מתנדבי יחידת חילוץ "מגילות" של המשטרה, רשות הטבע והגנים וכן לוחמי יחידת 669 הגיעו למקום ופתחו בחיפושים שנמשכו כל שעות אחר הצהריים. לבסוף, אותר הנעדר וחולץ - לאחר שככל הנראה נפל מגובה רב. הצוות הרפואי של היחידה נאלץ לקבוע את מותו במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על החלטת בג"ץ למחוק את העתירה: "ביהמ"ש נהג נכון"

אוסטרליה בוערת – והאזרחים זועמים: "הממשלה לא עושה מספיק"

פרשת אפי נוה: הפרקליטות מתנגדת להסרת איסור הפרסום

שמורת הטבע ''עינות צוקים'', חיפושים, נעדר, ים המלח
חיפושים בשמורת הטבע ''עינות צוקים'' אחר בן 70 שנפל מגובה רב - ומת | צילום: דוברות המשטרה, יחל''צ מגילות

בחודש מאי, מטייל בן 74 נהרג בנחל עקרבים שבנגב כתוצאה מהתייבשות, לאחר שהתנתק מהקבוצה איתה טייל. חברי הקבוצה האחרים, שישה מטיילים נוספים, חולצו מהמקום ללא פגע לאחר שטעו בחישוב המסלול, הושפעו מתנאי מזג האוויר, חשו תשישות ואזלו להם המים.

באותו היום, התקבל במשטרה דיווח על בקשת קבוצת מטיילים מבוגרים לחילוץ מנחל עקרבים עליון לתחתון. בפעילות חילוץ שנמשכה מספר שעות, כאמור, הם חולצו. מבירור של כוחות החילוץ שהגיעו אל המטיילים, התברר כי קבוצת המטיילים, אשר מנתה שבעה בני אדם, התפזרה וכי בין חבריה נפתחו פערי הליכה. המטייל השביעי אותר זמן קצר לאחר מכן כשהוא חסר דופק. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה החלו לבצע בו פעולות החייאה תוך הזנקת כוח מסוק של יחידת החילוץ של צה"ל 669. כשהגיעו לוחמי היחידה, הם סייעו במאמצי ההחייאה אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.