חמישה חודשים לאחר שנדבקה: מתה דיילת אל על שחלתה בחצבת

רותם אמיתי נחשפה לנגיף בטיסה בחודש מארס ואושפזה כשהיא סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך. לאחרונה חלה החמרה במצבה ואתמול היא הובהלה לבי"ח בילינסון כשהיא בקריסת מערכות, שם נקבע מותה

זמן צפייה: 00:58

דיילת אל על בת 43, שלקתה בחצבת במהלך טיסה לפני חמישה חודשים, מתה לאחר שמצבה החמיר בתקופה האחרונה. הדיילת, רותם אמיתי, הובהלה אתמול (שני) לבית החולים בילינסון כשהיא בקריסת מערכות, ולמרות מאמצי הרופאים, נקבע מותה. ממשפחתה של אמיתי נמסר: "רותם הייתה אישה נפלאה ואימא מסורה. אנחנו מתאבלים וכואבים את לכתה בטרם עת".

לאחר שנדבקה, סבלה הדיילת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך ואושפזה במשך מספר חודשים כשהיא מונשמת ומורדמת. היא אושפזה תחילה בבית החולים מאיר, בהמשך הועברה לשיקום בשיבא תל השומר ומשם לבית החולים השיקומי לוינשטיין. אמיתי חוסנה ככל הנראה במנת חיסון אחת כשעל פי הנחיות משרד הבריאות יש להתחסן בשתי מנות.

כתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שלקתה בחצבת: דיילת אל על סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך

סכנת החצבת: 2 מיליון ישראלים לא מחוסנים; מלאי המנות לא מספיק

לראשונה: גן ילדים יהודי בניו יורק נסגר בעקבות התפרצות החצבת

רותם אמיתי, הדיילת של אל-על שמתה בעקבות מחלת החצבת
רותם אמיתי, הדיילת של אל-על שמתה בעקבות מחלת החצבת | צילום: באדיבות המשפחה

מחברת אל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מרכינה ראש עם מותה של אשת צוות דיילי האוויר של אל על. לאחר היוודע המקרה, החברה פעלה לחיסון צוותי האוויר שלה. החברה תמשיך לפעול בנושא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החברה משתתפת בצערה העמוק של המשפחה ותמשיך ללוותה".

מהמועצה האזורית עמק חפר, בה התגוררה הדיילת, נמסר: "זו טרגדיה קשה וכואבת מאוד. אנחנו מחבקים את בני המשפחה, ונמשיך לסייע וללוות אותם ככל הנדרש".

בחודש אפריל השנה הגיעה הדיילת לבית החולים מאיר שבכפר סבא במצב של ערפול הכרה וחום גבוה, לאחר שחלתה כאמור במחלת החצבת. מאז מצבה הרפואי המשיך להידרדר. עם היוודע דבר מחלתה, הודיע משרד הבריאות כי בטיסת אל על 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במארס ונחתה בארץ ב-27 במארס, נכח חולה בחצבת, וציין כי במידה שנוסעי וצוות הטיסה יפתחו מחלת חום, הם מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת.