הישראלית שנעצרה בקפריסין: "אמרו לי שאני רעה כמו כל היהודים"

איילת סמרנו חיכתה לנופש בפאפוס, אבל החופשה הפכה לסיוט כשניסתה להחזיר את הרכב - ונעצרה. לטענתה, העובד בחברת ההשכרה התנכל לה בגלל מוצאו הסורי וצעק: "העם שלכם פוגע בעם שלנו מדי יום"

זמן צפייה: 02:43

איילת סמרנו ומשפחתה ציפו לנופש החלומי בפאפוס בקפריסין, יעד תיירותי מבוקש לישראלים רבים. אבל מהר מאוד החופשה הפכה לסיוט, כשניסתה להחזיר את הרכב ששכרה לחברת ההשכרה - ונלקחה למעצר בגלל שפשוף. לטענתה ולטענת בעלה, המעצר התרחש ברקע העובדה שהעובד שקיבל מהאישה את הרכב בחברת ההשכרה הוא ממוצא סורי - שאף צעק לעבר השניים שהם ישראלים וכי הוא כבר יתחשבן איתם. לדבריהם, עובד אחד צעק עליה שהיא "בן אדם רע כמו כל היהודים. העם שלכם פוגע בעם שלנו כל יום"

זה החל ביום שישי, אז איילת שכרה רכב מחברת השכרה. בשעות הצהריים היא ניסתה לצאת מחניה בעיר, אך ביציאה שפשפה, לטענתה, את הרכב שחנה לפניה. "אני גרה בתל אביב, נושקים אחד לשני כול היום וכול הלילה, ולצערנו עושים את זה כבר כדבר שבשגרה", אמרה איילת. "לא ראיתי בזה עניין גדול, ונסעתי".

Ayaeek
איילת סמרנו, נעצרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

שעה לאחר מכן, איילת קיבלה שיחת טלפון מחברת ההשכרה, שם ביקשו ממנה להגיע בדחיפות למשרדי החברה כדי להחזיר את הרכב. כשהגיעה, טען הפקיד שהיא עשתה תאונה וצריכה לשלם – מה שהגיע עד כדי עימות. לטענתה, העימות נוצר כדי לסחוט ממנה כסף.

"הוא אמר, 'אתם הישראלים זה האנשים הכי רעים בעולם, אתם מתנהגים לבני עמי ברוע. הדברים הרעים שאתם עושים לעם שלי זה רוע. את בן אדם רע'", סיפרה איילת. מאחר והיא חששה מהפקיד, היא יצאה מהסוכנות ומיהרה לבית המלון. אבל גם שם המצב לא נרגע.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הישראלית שנעצרה בקפריסין: "חוויה נוראית - ממש כמו בסרטים"

ישראלית נעצרה בקפריסין לאחר שהשיבה רכב עם שפשוף לחברת ההשכרה

רכב שהשיב זוג ישראלי לחברת השכרה בקפריסין

שוטרים מקומיים הגיעו לבית המלון ועצרו את איילת. למרות תחנוניה, לקחו אותה לתא המעצר במשטרת פאפוס, שם היא שהתה כול הלילה. "הם לוקחים אותי בניידת, הם רוצים לשים עליי אזיקים ופשוט התחננתי שלא", אמרה. את החוויה מתא המעצר איילת לא תשכח: "אין לך חלון, זה חדר סגור בלי אור, רק הם מחליטים אם יהיה לך אור בחדר או לא. אף אחד לא תקשר איתי, לא הגיעו אלי, לא ידעתי איפה אני נמצאת, איפה הילדים שלי, איפה בעלי".

רק בהתערבות עו"ד יגאל בן בנימין וקונסול ישראל בקפריסין, איילת שוחררה יום למחרת. עם זאת, נאמר לה שהיא חייבת להתייצב למשפט. "הטראומה שהיא עברה, היא ויחד עם כל בני משפחה, תימשך עוד זמן רק וכולנו תקווה שכל ישראלי שמגיע לכל מקום בעולם ידאג לעצמו ויחשוב טוב טוב לאן הוא מגיע ואיך הוא צריך להתנהג", אמר עורך הדין בן בנימין.

Yesgvg
הנציג, לטענת איילת סמרנו, בחברת ההשכרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

איילת, שנעצרה סיפרה ביום שבת לחדשות 13 על האירוע ועל הלילה הטראומטי שעבר עליה בבית המעצר. "עדיין קשה לי להירגע. זו הייתה חוויה נוראית, ואני לא מבינה למה הייתי צריכה לעבור אותה. הייתי במעצר כל הלילה - ממש כמו בסרטים", אמרה.שהם מבקשים שאגיע למשרד. לרגע לא חשבתי שזה קשור לזה. שאלתי למה, הם לא רצו לומר. ואז אמרו לי שעשינו תאונה, שמישהו ראה אותי".

כאשר הגיעה לחברת ההשכרה, סיפרה כי חיכו לה שם שלושה אנשים. "אחד מהם דיבר מאוד לא יפה ואמר לי שהוא לוקח לי את הרכב, ושהוא יחייב אותי על כל סכום הפקדון. התווכחתי איתו, הראיתי לו שלא נגרם שום נזק. תוך כדי הוויכוח, אחד מהם אמר לי - 'את בן אדם רע כמו כל היהודים, העם שלכם פוגע בעם שלנו כל יום'. הפקיד בהשכרת הרכב היה סורי או פלסטיני. באותו רגע ידעתי שכל מה שאני צריכה זה לקחת את הרגליים וללכת משם. הוא צרח לעברי ואני הלכתי בפחד נוראי".

Odddhx
עו''ד יגאל בן בנימין | צילום: חדשות 13

כשהגיעה למלון, סיפרה לפקיד הקבלה את השתלשלות האירועים, והוא שוחח עבורה עם חברת ההשכרה. לאחר השיחה, לדבריה, הוא הרגיע אותה שיגיעו למקום שוטרים על מנת לקחת ממנה הצהרה, אך הבטיח כי לא יקרה לה דבר. "באמת הגיעו שני שוטרים, סיפרתי להם הכול, והם אמרו לי שהפקיד לא בסדר ושהם ידברו איתו. כל הוויכוח בכלל היה על כסף הפיקדון".

בזאת, כאמור, לא תם הסיפור. "בעשר בלילה הגיעו שני שוטרים שאמרו שיש להם צו והם עוצרים אותי. לקחו אותי, לא דיברו איתי, לא ענו לשאלות שלי למה אני פה. באיזשהו שלב אמרו שיעצרו אותי עד שאני אלך למשפט. ואז התמוטטתי, התעלפתי, לא יכולתי לעמוד בזה. לקחו אותי לבית החולים, ואחרי שהתאוששתי החזירו אותי למעצר עד הבוקר. הצלחתי לדבר עם הקונסול והוא הבטיח שיעזור. כל השוטרים שדיברו איתי כולם היו ממש בקונפליקט עם עצמם - אמרו שהם מבינים שאני לא אשמה, ומצד שני חייבם למלא אחר הוראות השופט. אני עד עכשיו לא יודעת למה עשו את זה".

Ayaapi
איילת סמרנו, נעצרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

כאמור, שוטרים קפריסאים פרצו ביום שישי למלון שבו שהה הזוג הישראלי, ועצרו את בת הזוג לאחר שככל הנראה החזירה לחברת השכרת רכב את המכונית ששכרה עם שפשוף שלא הבחינה בו. כאמור, לטענת בן זוגה, המעצר התרחש ברקע העובדה שהעובד שקיבל מהאישה את הרכב בחברת ההשכרה הוא ממוצא סורי. האישה שוחררה כעבור מספר שעות. לטענת בן הזוג, העובד צעק לעבר השניים כי הם ישראלים וכי הוא כבר יתחשבן איתם.