ילד ננשך ע"י תנין בערבה - מצבו קשה: "איבד הרבה דם"

מסוק מד"א הוקפץ לחוות התנינים "קרוקולוקו" בעיר אובות שבנגב, ופינה לביה"ח סורוקה בן 4, לאחר שננשך כשהכניס את ידו מבעד לגדר בריכת התנינים. אמו: "רצה ללטף אותו - לא חשבנו שזה יקרה"

זמן צפייה: 00:11

ילד בן 4 נפצע היום (שבת) קשה מנשיכת תנין בידו, בחוות התנינים "קרוקולוקו" בעיר אובות שבערבה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי, ופינה אותו על ידי מסוק לבית החולים סורוקה. המשטרה פתחה בחקירה, בעל החווה זומן מחר לחקירה באזהרה. אמו של הילד, חנאן ג'פערי, סיפרה בבית החולים כי "הוא הכניס את היד מעבר לגדר, והתנין היה קרוב מאוד לגדר. הוא רצה ללטף - לא חשבנו שזה יקרה. משכו את הילד מהפה של התנין. הוא איבד הרבה דם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-201121412' autoplay='0' credit='' desc='אמו של הילד שננשך ע"י תנין חנאן ג′פערי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605968401/Capture-47_qpzs49.jpg' kid='1_qhkyjw2j' duration='']

חובש רפואת חרום במד"א גדי גוהר ופרמדיק מד"א דני אביב, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 4 בזרועות אמו, הוא סבל מפציעה בידו והיה כאוב, ראינו סימני נשיכה, אנשים במקום העניקו לו עזרה ראשונה בתידרוך פאראמדיק ממוקד מד"א ועצרו לו את הדימום. בסיוע כוח רפואי של צה"ל, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי לכאב והעברנו אותו למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית חולים סורוקה כשמצבו בינוני עד קשה".

התנין שנשך ילד
התנין שנשך ילד | צילום: חדשות 13

ילד שננשך על ידי תנין בחוות התנינים ''קרוקולוקו שבערבה | צילום: חדשות 13

קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה אורי לב, סיפר: "ילד בן 5 הגיע בליווי אמו, סבתו הנכה והמטפלת לביקור באתר, בו שהו עוד מבקרים. הנחיות שנתנו בכניסה לאתר, הן לא להתקרב לגדר ולבריכות ולצפות ממרחק של מטר לפחות. ההנחיות תורגמו לילד בערבית ע"י אמו. הילד שוטט לבדו, לכמה רגעים, ליד הבריכות, התקרב לבריכת התנינים הצעירים, בניגוד להנחיות והכניס ידו מבעד לגדר, כאשר אחד התנינים הצעירים תפס בשיניו את כף ידו ושרט אותה. הילד נמשך במהרה ע"י המטפלת שהבחינה במתרחש. מתנדבי מד"א מספיר הגיעו מהר לאזור, חבשו את היד המדממת (מהנשיכה ומהגדר) ואף עשו לילד חוסם עורקים".

מסוק מד''א מפנה ילד שננשך על ידי תנין בערבה | צילום: חדשות 13

בחוות התנינים טוענים כי הילד נחבל מהגדר, ולא מנשיכת תנין: "בחווה התיירותית קרוקולוקו בערבה, נפצע ילד בן 5, מגדר ההפרדה, כאשר נמשך ע"י המטפלת הזרה של סבתו, בשעה שהכניס ידו, בניגוד להנחיות, מבעד גדר ההפרדה לאזור בריכת התנינים הצעירים. הילד הגיע עם אמו, סבתו הנכה, והמטפלת הרה לביקור החווה, בה ביקרו עשרות אנשים באותה עת. המבקרים מקבלים הנחיות בכניסה לאתר, תוך הזהרה מפורשת, לתצפית מרחוק בלבד, על התנינים במרחק מטר לפחות! ההנחיות אף תורגמו לערבית לילד ע"י אמו, כך שההזהרה תהיה ברורה. למרות זאת בעת ששוטט עם המטפלת הזרה של סבתו, באזור בריכת התנינים הצעירים, הושיט ידו מעבר לגדר ותנינים סקרנים החלו להתקרב לעברו, המטפלת משכה במהרה את הילד, ואז נשרט ונפצע בידו מהגדר. הילד הוטס לטיפול בבי"ח".

חוות התנינים ''קרוקולוקו'' | צילום: חדשות 13

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "מדובר במקום פרטי. הרשות מאשרת החזקת חיות מסוכנות תחת בקרת רווחתן ומניעת בריחתן. בעל המתקן מחויב לנהל את הסיכונים ולמנוע סיכון לקהל. בעל המתקן מוכר ובעל ניסיון רב שנים בהחזקת תנינים והיתרים מתאימים. במקום נערכות ביקורות מעת לעת. בעקבות המקרה תיערך בדיקה נוספת".