חרף העלייה בנדבקים: מהיום ניתן לערוך חתונות עם עד 250 אורחים

כשברקע העלייה המדאיגה במספר החולים, המתווה החדש מאפשר לקיים חתונות ואירועים לציון טקס דתי, תחת הנחיות שמחייבות חבישת מסכה ושמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם

זמן צפייה: 05:13

למרות שבממשלה מודאגים מאוד מהעלייה בנתוני ההדבקה, מהיום (ראשון) שורה של הקלות נוספות יכנסו לתוקף, ואחרי חודשים של שמחות מבוטלות - החתונות חוזרות וניתן יהיה לערוך אירועים בהשתתפות 250 איש.

במקום המתכונת המצומצמת שהתירה עד היום לקיים אירועים בהשתתפות עד 50 מוזמנים, המתווה החדש יאשר לקיים חתונות ואירועים לציון טקס דתי, כמו בר או בת מצווה, באולמות סגורים ובתפוסה של עד 250 איש. ההנחיות קובעות גם שמירה על ריחוק של שני מטרים בין אדם לאדם ולכן האולם צריך להיות גדול מספיק בהתאם למספר המשתתפים.

לעוד כתבות בנושא:

המרוץ בעיצומו: עד כמה אנחנו קרובים לחיסון נגד קורונה?

"הקשר נבנה מחדש": הזוגות שחזרו זה לזה – בזכות הקורונה

התפשטות הקורונה: 226 נדבקים חדשים אובחנו ביממה האחרונה

מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים
מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים | צילום: ועד הפעולה של מחאת תעשיית התרבות והאירועים

גם עולם התרבות היה אמור לחזור השבוע לשגרה מסוימת, אבל בקבינט הקורונה החליטו לדחות את פתיחת התיאטראות ואולמות המופעים בעוד שבוע אחד לפחות. במחאה על ההחלטה שמתירה קיום חתונות אבל אוסרת על קיום הצגות והופעות, ערכו אתמול אורלי וילנאי וגיא מרוז, יחד עם ארגוני תרבות נוספים, חתונת מחאה בהשתתפות חברי להקת "תיסלם".

מתחת לחופה חידשו נדרים השחקנית ניצה שאול ובעלה דורון סלומון. "יש כאן איזה מצב אבסורדי לגמרי", ציינה וילנאי, "פותחים חלק מהמדינה, אבל חלק לא בטוחים ואיכשהו התרבות משלמת את המחיר". בשלב מסוים הגיעו שוטרים למקום, שבו שמרו בין היתר גם על מדידת חום בכניסה, וחילקו למארגנים דוחות על ההתקהלות. בינתיים הציבור ממשיך להצביע ברגליים. לפי מדד הים, נראה שהישראלים לא מאוד מתרגשים מהאזהרות של המנהיגים וראשי מערכת הבריאות. חופים רבים נסגרו בסוף השבוע בשל העומס הרב, והרוחצים לא תמיד שמרו על הנחיות הריחוק.