"העסק בשליטה": כך הצליחה קריית יערים החרדית לבלום את הקורונה

שלושה שבועות לאחר שהמועצה המקומית הסמוכה לירושלים הוגדרה שיאנית ההדבקה של ישראל, מסתמן שהיא דווקא סיפור הצלחה במאבק נגד המחלה: מ-2,000 תושבים בבידוד -לאפס נדבקים

זמן צפייה: 03:57

מגפת הקורונה: קריית יערים, טלזסטון לפי תושביה החרדים, הוכתרה בתחילת ההתפרצות "ווהאן של ישראל". סעודת פורים המונית שנערכה בעיירה שסמוכה לירושלים גרמה ל-30 נדבקים ולשליש מתושבי המקום, כ-2,000 בני אדם, להיכנס לבידוד. אלא שאז קרה דבר מעניין - בשבועות האחרונים, טלזסטון הייתה שוממה.

בעוד המראות שזרמו השבוע מרחובות בני ברק ומאה שערים היו מדאיגים, בקריית יערים סיפקו כבר מתחילת הדרך תמונת מראה הפוכה לגמרי. דפנה ואנסון, תושבת המועצה המקומית, סיפרה כי "אנשים הפסיקו מניינים, לא הולכים לפעילויות - סגרו כאן את המקום, הרחובות ריקים". תושב נוסף, יעקב קרויזר, הסביר כי "אנחנו תפסנו את המכה הראשונה בפורים, אבל הרב הוציא פה הוראה שאם רואים מישהו שמפר את ההוראות צריך לדווח עליו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההתפרצות בבית האבות בב"ש: דיירת חמישית מתה מקורונה

"אויב מסוג אחר": הצצה לחמ"ל הקורונה של היחידות המסווגות

טראמפ פיטר את הבכיר שדיווחו לקונגרס הוביל להליך ההדחה נגדו

ראש המועצה המקומית קרית יערים, יצחק רביץ
ראש המועצה המקומית קרית יערים, יצחק רביץ | צילום: חדשות 13

יחד עם רב היישוב, התגייס למלחמה בהתפרצות יצחק רביץ, ראש המועצה, שנכנס לבידוד וולונטריץ. "הבנתי שאם אני לא אתפוס את העניינים בידיים בעצמי, אז נגיע לקטסטרופה ואנחנו בעצמנו קיבלנו כאן החלטות להקדים הרבה יותר מההוראות של משרד הבריאות", אמר רביץ. "בתי כנסת, סגרנו אותם. את הגנים הציבוריים סגרנו. קיבלתי רשימות של אנשים שידעתי שהם מסתובבים בחוץ. אני אישית התקשרתי. 'בבקשה, תישארו בבית. אל תצאו. אל תלכו לבית הכנסת'".

יתרה מזאת, במרכז היישוב הוקם בן לילה בהוראת רביץ מרכול ענק שמותאם להנחיות ההתנהגות בזמן המגפה. בעוד בריכוזי חרדים בארץ המספרים עולים בקצב מטריד, כאן הצליחו בתוך שלושה שבועות, לא רק להפוך את כיוון העקומה, אלא כמעט לשטח אותה. מ-2,000 המבודדים נותרו רק כ-150, אבל רביץ עדיין לא רגוע. לדברי רביץ, "העסק בשליטה. אני חושב שמכאן כולם צריכים לבוא וללמוד ולראות שהבידוד זאת התרופה היעילה ביותר. זו חובתנו בשעה זו".