מנכ"ל משרד הבריאות: שוקלים לסגת אחורה בתחום האירועים באולמות

הפרופ' חזי לוי התייחס לעלייה בתחלואה בריאיון בגל"צ ואמר כי "הגבלות נוספות נמצאות על שולחן הדיונים, יכול להיות שמספר האנשים בחתונה יקטן. קייטנות תתקיימנה, אבל מחנות קיץ לא"

זמן צפייה: 01:09

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס הבוקר (חמישי) לעלייה ברמות התחלואה בריאיון בגל"צ ואמר כי "הגבלות נוספות נמצאות על שולחן הדיונים, כמו האם אנחנו נסוגים אחורה בתחום האירועים באולמות". עוד ציין בנושא כי "יכול להיות שמספר האנשים בחתונה יקטן, אם לא תהיה ברירה".

לוי אמר גם שקייטנות יתקיימו בתנאי שישמרו על התנאים, אבל מחנות קיץ לא - "בגלל התנהגות הנערים", לדבריו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שיא של יותר מחודשיים: 532 נדבקים חדשים ביממה

תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים – 1,000 חולים ביום

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

ענת בן דרור, מנהלת פורום Summer Camps ישראל, מסרה בתגובה לדברי לוי: ״אחרי תקופה ארוכה בה בני הנוער היו סגורים בבתיהם בבדידות ונצמדו למסכים, כעת גם חודשי הקיץ תחת איום והם נותרים ללא מענה. 30 ארגוני מחנות הקיץ בישראל כבר ערוכים עם אלפי בני נוער שרשומים וצמאים לתעסוקה, לעניין ולמפגשים חברתיים בקיץ הקרוב, מערך של מאות אנשי צוות, מדריכים, ספקים ועובדים שתלויים בחודשי הקיץ למחייתם. האבסורד הוא שבעוד שאכסניות ובתי מלון בהן לנים בני נוער, או לטיולי משרד החינוך עד 50 משתתפים עם לינה, או למסגרות עם לינה באכסניות יש אישור הפעלה, אך באופן תמוה לקייטנות עם לינה, לסמינרי הדרכה, להכשרות קיץ או לטיולים ארוכים - עדיין אין מענה. זאת אף על פי שעומדים בכל הנחיות משרד הבריאות ושמחנה ארוך של שבוע או שבועיים מתפקד כקפסולה הרמטית שאין בא ואין יוצא ממנה. מה האופציה? להמשיך באותו פורמט עם בני נוער אבודים, שמשוטטים ברחובות ובגינות ללא תכלית? השעון מתקתק. אני קוראת למנכ״ל משרד הבריאות לשנות את ההחלטתו בנוגע לפתיחת מחנות הקיץ לפני שיהיה מאוחר מדי".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אמש כי מספר הנדבקים החדשים עומד על 532 בני אדם, מאז העדכון האחרון יממה קודם לכן. מדובר בנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז חודש אפריל. עם זאת, חשוב לציין כי גם מספר הבדיקות שבוצעו בימים האחרונים היה גבוה מהרגיל ועמד על כ-20 אלף בדיקות ביום.

46 מהחולים במצב קשה, 42 במצב בינוני, ו-26 מונשמים. כמו כן, עד כה מתו מהמחלה 308 בני אדם. הפריסה הארצית של חולי הקורונה היא רחבה מאוד, אך הערים בעלות היקף תחלואה גבוה במיוחד הן ירושלים, תל אביב-יפו, בני ברק, בית שמש, אשדוד, ערערה, בת ים, ורהט.