כישלון ההנחיות החדשות: כבישים עמוסים ומכירה בניגוד לתקנות

היום השני להגבלות החדשות, אזרחים ובעלי עסקים רבים נותרו מבולבלים. רבים הורשו לשוב לעבודתם, אך לא יכולים לעשות זאת בשל פתרונות לא מספקים לילדים. "לא תואם את המציאות"

זמן צפייה: 03:03

היום השני של ההגבלות החדשות נראה מעט כמו התסריט שממנו חששו במשרדי הממשלה – כבישים עמוסים, אנשים נפגשים בניגוד להנחיות וגם - בתי עסק שכבר קיבלו היתר אבל לא יכולים לפתוח. על הנייר, מקומות עבודה רבים יכולים מאז אתמול להחזיר את העובדים לעבודה. אבל הפתרונות להורים כל עוד מערכת החינוך לא פועלת, כמו האפשרות להתאחד שלוש משפחות יחד כדי לשמור על הילדים, רחוקים מלהיות מספקים.

בינתיים, גם היום די להסתכל מבעד לחלון או לנסוע בכבישים כדי לראות שעם ישראל מבולבל ויוצא מהבית. בכבישים נרשמה היום על פי הנתונים של חברת "נתיבי ישראל" עלייה של 30% בנפח התנועה. ויש גם עסקים שפשוט נמאס להם, כמו בתי קפה שהחלו היום למכור גם באיסוף עצמי, גם קפה, למרות שזה עדיין אסור על פי התקנות.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

בעל בית קפה סיפר לחדשות 13 כי "אני צריך להביא אוכל לילדים שלי, ואני יודע שאני לוקח סיכון אבל אני יודע שהמדינה שמה אותי באיזושהי עמדה שאני עם הגב לקיר. אחד הדברים ששברו אותנו זה שהודיעו לנו שהארנונה, אנחנו לא נצטרך לשלם אותה, ועכשיו אני מבין שזה רק הנחה של 25% ואני צריך לשלם את הכסף הזה ואין לי איך לשלם אותו".

שירן, אם לשישה ילדים, סיפרה כי "ההקלות לא מקילות עליי כי אין לי סידור לילדים ואין לי יכולת לצאת לעבודה. כולנו כמהים וצמאים לשגרה, אבל התקנות החדשות הן לא באמת בנות ביצוע בשטח. זה לא תואם את המציאות". ג'קי וזאנה, בעל עסק לשטיפת מכוניות ברמת גן, הדגיש אף הוא את הבלבול: "אני לא ראיתי עד עכשיו מישהו אחד שבא אליי ואומר לי מה מותר ומה אסור בתור בעל עסק או בתור אזרח". העסק שלו לשטיפת רכב - מושבת. לכאורה, על פי התקנות הוא יכול לעבוד לפחות חלקית, אבל תקנות לחוד ומציאות לחוד. "התקנות הן שאני צריך ללכת ולהביא את הרכב מבית הלקוח ולהחזיר אותו לבית הלקוח. כנראה אעשה זאת עקב המצב הכלכלי שנוצר ועקב אי תזרים".