כבישים ריקים לחלוטין וכוחות משטרה מתוגברים: כך נראה חג בהסגר

 חג הפסח השנה שונה מכל מה שהכרנו עד היום. הכבישים ברחבי הארץ נותרו ריקים, ומלבד כלי רכב בודדים לא דווח על אירועים חריגים. עם זאת, המשטרה רשמה במהלך היממה האחרונה יותר מ-2,000 דוחות

זמן צפייה: 03:06

מגפת הקורונה: חג הפסח השנה שונה מכל מה שהכרנו עד היום. הסגר הכללי שהוכרז לרגל החג יסתיים רק מחר ב-06:00 בבוקר - עד אז אסור לעבור מעיר לעיר ומיישוב ליישוב. פעילות התחבורה הציבורית תתחדש רק ביום ראשון. הכבישים ברחבי הארץ נותרו ריקים, ומלבד כלי רכב בודדים שנסעו לא דווח על אירועים חריגים. המשטרה נערכה בכוחות גדולים לשמירת הסגר, והקימה 45 מחסומים בצירים המרכזיים ברחבי הארץ, ויותר מ-2,000 דוחות נרשמו מכניסת הסגר אתמול בשעה 15:00.

עם זאת, בתל אביב תושבים צולמו מתקהלים, למרות ההנחיות הנוקשות. כך גם היה בבני ברק, כאשר התרחשה תקרית זניחה כשאנשי חסידות גור התקהלו, התפללו ברחוב, והתעמתו עם כוחות הביטחון שביקשו לפנותם. יחד עם זאת, יש לציין כי העיר החרדית נותרה ריקה ומירב התושבים נשמעו להנחיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מת הדייר ה-11 מ"משען"; אלפי בדיקות קורונה יבוצעו בבתי האבות

79 מתים מקורונה בישראל; מספר החולים עלה ל-9,755

מגפת הקורונה: יותר ממיליון וחצי בני אדם נדבקו ברחבי העולם

[brightcove_iframe video_id='news-weather-part-2004091827' autoplay='0' credit='' desc='כך חגגו הישראלים את ליל הסדר' kid='1_xk1dqagr' duration='90'']

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים בירושלים עלה ל-1,630 בני אדם, בבני ברק ל-1,594 ובתל אביב ל-415. כמו כן, מספר הנדבקים ביישובים החרדיים אלעד, מודיעין עילית וביתר עילית נותר גבוה ביחס לכמות האכלוסייה, כשבהם עלה מניין הנדבקים ל-215, 174, ו-103 בהתאמה.

מוקדם יותר היום הדפו בלשכת ראש הממשלה את הביקורת על כך שבנו של ראש הממשלה, אבנר, צולם יחד איתו בשולחן ליל הסדר, חרף ההוראות שהוציא ראש הממשלה בעצמו. מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה: "הנחיות משרד הבריאות נשמרות בקפדנות. לא הייתה שום הפרה של ההנחיות. בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום, במשך שעות רבות, במעון ראש הממשלה ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון ראש הממשלה, בתוך המתחם המאובטח. אבנר נתניהו ובת זוגו שומרים על הנחיות משרד הבריאות. בשל ההנחיות, בת זוגו לא ביקרה בבית הוריה מזה כחמישה שבועות ואינה יוצאת לעבודה".

כביש 1
כביש 1 | צילום: רויטרס