הסובלים מתופעות לוואי מהקורונה תובעים את הביטוח הלאומי

עשרות אלפי ישראלים כבר החלימו מהמחלה, אך מספרים שהם עדיין מרגישים עייפות, כאבי רגליים בעיות זיכרון ועוד. כעת, מתארגנת תביעה ייצוגית ראשונה לפיצוי על התופעות שפוגעות בעבודת היום-יום

זמן צפייה: 03:15

בישראל עשרות אלפי מחלימים מקורונה, כאשר רבים מהם מדווחים על תופעות לוואי, גם אחרי שניצחו את הנגיף. כעת, מתארגנת תביעה ייצוגית ראשונה מסוגה מול הביטוח הלאומי, בעקבות אותן תופעות שפוגעות בחיי היומיום של המחלימים. על כן, כל מי שסובל לאחר ההחלמה מהמחלה מבעיות נוירולוגיות, בעיות לב, חרדות וכאב יכול להתחיל בתהליך התביעה.

אביטל אוחיון, מעצבת שיער ומאפרת, בת חלתה בקורונה לפני חודשיים וחצי. בזמן המחלה סבלה מחום וכאבים אופייניים למדי, אבל מאז החלימה, כביכול, היא ממשיכה לסבול מלא מעט תסמינים. "אני סובלת מכאבי רגליים איומים ממש והמילים מתבלבלות לי", סיפרה. גם קארין, מפיקת אירועים, חלתה בקורונה כבר בחודש מארס. המחלה עברה בקלות יחסית, אבל חצי שנה עברה מאז והיא עדיין לא חזרה לעצמה. לדבריה, "עד היום הטעם והריח לא חזרו אליי, והעייפות נמשכת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לחרדים: אין חילול ה' גדול מזה שבגלל שמחת תורה נאבד חיים

בכירים בקבינט הקורונה: רה"מ לא מעוניין בהקלות נרחבות בשלב זה

בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח את הוריה של אשתו בסוכות

אביטל אוחיון
אביטל אוחיון | צילום: חדשות 13

אביטל וקארין מתארות למעשה פגיעה ניכרת בשגרת חייהן וביכולת שלהן להתפרנס. לטענת אביטל, היא ביטלה יום צילום שלם בגלל הכאבים ברגליה. כמו כן, קארין הסבירה כי אובדן החושים פוגע ביכולותיה בעבודה והעייפות המתמדת בעבודות הבית. "כשחליתי, אמרתי לעצמי, 'וואי, איזה כיף, סיימתי עם זה', אבל אני מתמודדת עכשיו עם קשיים שהם לא פחות קשים מאז", אמרה אביטל.

מגפת הקורונה שיבשה את חייהם של רבים ברחבי העולם. ככל שעובר הזמן, לא רק הנזקים המיידיים של המגפה ניכרים, אלא גם הנזקים ארוכי הטווח. כאמור, בימים אלה מתגבשת קבוצת מחלימים לתביעה מהביטוח הלאומי שיכיר במחלת הקורונה ויפצה את הנפגעים בהתאם. הביטוח הלאומי מכיר במחלות שונות ובפגיעה בכושר ההשתכרות של המבוטחים, אך כרגע הקורונה עוד לא נמצאת בספר המחלות של הארגון.