שלושה קניונים נפתחו בניגוד להנחיות - פקחים הגיעו לאכוף

ראשי המסחר קיימו את איומי המרד - מרכזי קניות נפתחו בבת ים, פ"ת וכרמיאל. למרות שהמשטרה התריעה מפני אכיפה מוגברת, עד כה ניתנו בעיקר אזהרות. ראשי המסחר עתרו לבג"ץ: "אכיפה בררנית"

זמן צפייה: 04:17

פורום ראשי המסחר בישראל מימשו את "איום המרד" ופתחו הבוקר (חמישי) שלושה קניונים, בבת ים, בכרמיאל ובפתח תקווה, וכן חנויות ומסעדות ברחבי הארץ, זאת בניגוד מוחלט להגבלות הממשלה. המשטרה אומנם איימה אתמול במבצע אכיפה נרחב ובמתן צווי סגירה ודוחות למפרי ההנחיות, אולם נכון לשעה זו - שוטרים ופקחים שהגיעו לדרוש את סגירת החנויות בקניונים חילקו בעיקר אזהרות.

בד בבד לפתיחת החנויות, עתר פורום ראשי המסחר בישראל לבג"ץ נגד מה שכינה כ"אכיפה בררנית", לשון ההודעה. "כפי שהתרענו מראש, אם מדינת ישראל תוביל מדיניות של אכיפה בררנית על עולם המסחר הפועל לפי כללי התו הירוק, אנו לא נקבל זאת - ונעתור לבג"ץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דנון על הקריאה לביידן להתקשר לנתניהו: "בחירת מילים לא נכונה"

לאחר ההקלות: 4,557 נדבקים חדשים אתמול; שיעור החיוביים – 8.8%

חיסול פחריזאדה: "המוסד חיסל עם נשק במשקל טון – שהופעל מרחוק"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102111118' autoplay='0' credit='' desc='אכיפה בקניון בת ים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1613035180/88oqlt_qx8oxm.png' kid='1_8a39gg94' kid='1_8a39gg94' duration='46'']

"לאחר ששמענו את ראש הממשלה דורש לאכוף רק אותנו בצורה אגרסיבית, ולאחר שהעלים עין מאירועי הלוויות וחתונות המוניות במגזרים אחרים, אנו רואים שהממשלה החליטה להמשיך להפלות אותנו לרעה. לא נאפשר לראש הממשלה לגזור גזר דין מוות על מאות אלפי העסקים ששרדו אתכם", סיכמו.

במכתב התראה לפני פניה לבג"צ שנשלח לפני זמן קצר לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ולמפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, כתבו נציגי התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה: "נבקש לקבל את אישורכם המיידי להמשיך את הפעלת מתחמי הקניות במתווה של ה"תו הירוק", על מנת לקדם פתרון שגרה קבוע להפעלת מתחמי הקניות בתקופת קורונה. כמו כן, נבקש כי הקנסות וההתראות אשר הוטלו על בעלי העסקים במתחמי הקניות, יבוטלו לאלתר וכי האכיפה תהייה זהה לאכיפה בכל רחבי מדינת ישראל (ובפרט בערי המגזר החדרי ו/או הערבי), הן בכל הנוגע למתן התראות בטרם קנסות והן בכל הנוגע לתדירות והיקף האכיפה. לחילופין נבקשכם למסור מידע עדכני ביחס לכמות הדו"חות אשר חולקו על ידי משטרת ישראל לעסקים ברחבי מדינת ישראל ע"פ מפתח עירוני וקטגוריאלי (חנויות רחוב וקניונים) וכן לפרט את השיקולים אשר עמדו בבסיס הפעולה רחבת ההיקף אשר התבצעה היום ואת תוצאותיה".

במרכז, היה זה קניון בת ים שפתח את שעריו. "כל עובדי הרשתות והחנויות הינם עובדים מחוסנים", הבהירו מטעם הקניון. "החנויות יופעלו בהתאם לתו הסגול ורק מבקרים שתושאלו ועברו סינון מדוקדק ע"פ הגדרות התו הירוק יורשו להיכנס לקניון. הציבור המחוסן מוזמן לחזור לשגרה בריאה לצד הקורונה". קניונים נוספים שנפתחו: הקניון הגדול בפתח תקווה, והקניון בכרמיאל.

עוד לפני שנפתח המשק בניגוד להנחיות, יצאו פורום ראשי המסחר בהודעה חריפה שבה נמסר כי "בעלי העסקים בבני ברק ומאה שערים יכולים להמשיך למכור היום כרגיל כמו בכל תקופת הקורונה, כי אפילו גמלאי המשטרה גוייסו היום לתגבר את כל הכוחות של שוטרי מחוז מרכז למבצע האכיפה הבררנית בקניון הגדול בפתח תקווה".