רק רוצים לרקוד: חרף האיסור - אלפי בליינים פקדו את המועדונים

הרשת הוצפה אמש בתמונות וסרטונים ממסיבות שבועות מחתרתיות, שנערכו בכל רחבי הארץ - על אף שהתקנות טרם מתירות זאת. "להגיד לבן אדם לא להתקרב למי שלידו - זה לא ריאלי"

זמן צפייה: 01:35

כאילו לא די בנתוני ההדבקה שמזנקים שוב במערכת החינוך ובבתי החולים, אמש (חמישי) הופצו ברשת סרטונים של מאות חוגגים בחללים סגורים, לא שומרים על ריחוק ולא עוטים מסכות - וכל זאת בניגוד לתקנות, שאומנם מתירות פתיחת ברים ושתייה, אבל אוסרות על מסיבות ריקודים המוניות. המראות האלה חזרו על עצמן בכל רחבי הארץ. מקומות הבילוי שנפתחו מחדש אחרי שלושה חודשים התמלאו באנשים שלא הקפידו על ההנחיות.

"להגיד לבן אדם עכשיו, אל תתקרב לבן אדם שני שיושב לידו, זה לא משהו שהוא ריאלי", הסביר בעל מועדון לילה בתל אביב,  "אבל אנחנו לא יוצרים התקהלות. אנחנו עושים את כל מה שאפשר לעשות כדי לשמור על הבליינים: בודקים רשימת לקוחות עם תעודות זהות".

עוד בחדשות 13:

החשש מגל שני: יותר ממאה בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה

מנכ"ל משרד הבריאות: "מזהים עלייה בתחלואה – בעיקר בבתי הספר"

מסיבת שבועות - בניגוד להנחיות
מסיבת שבועות - בניגוד להנחיות | צילום: חדשות 13

ברוב המקומות נעשו בכל זאת מאמצים למלא אחר ההנחיות, אבל היו גם מי שהחליטו לחגוג בכל מחיר. המסיבות הגדולות בחג הפורים נצרבו בתודעה כגורם המרכזי לעלייה בתחלואה. בפעם הקודמת זה נגמר בהסגר ששיתק את המדינה. לנוכח הזינוק במספר הנדבקים נשאלת השאלה, האם התמונות האלה יעלו לכולנו במחיר כבד נוסף?