העוצר הלילי יחל מחר בשעה 19:00 - רשימת הערים תפורסם בהמשך

הממשלה ממשיכה לזגזג: משרד הבריאות הודיע רשמית שרשימת הערים שבהן יחול הסגר החלקי טרם גובשה בשל התמשכות ההתייעצויות, ולכן יישום ההחלטה נדחה למחר

זמן צפייה: 08:29

משרד הבריאות הודיע הערב (שני) רשמית כי עוצר הלילה שתוכנן להתחיל היום בערים אדומות - נדחה למחר ויחל בשעה 19:00. זאת, בשל התארכות ההתייעצויות בנוגע לרשימת הערים שיכללו בסגר. הרשימה הסופית תפורסם לאחר אישור צוות השרים.

כזכור, אמש הממשלה אישרה הטלת סגר לילי ב-40 ערים אדומות, כך שבערים הנבחרות העסקים ייסגרו בשעה 7 בערב, ועד השעה 5 בבוקר התנועה באזור תוגבל והאכיפה תתוגבר. כמו כן, מערכת החינוך תושבת ולא תותר התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ראש עיריית אילת לפרופסור גמזו: "סגר לילי יוביל לחיסול העיר"

ועדת השרים אישרה: סגר לילי יוטל ב-40 ערים אדומות

גמזו מציע לצרף שכונות בבית שמש לסגר; העוצר הלילי – מ-19:00

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות היה אמור לפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר שהרשימה תאושר בוועדת השרים. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו. "אין סיבה לסגור בתי ספר אם אין סגר כללי", אמר על כך שר החינוך יואב גלנט.

בבני ברק בירכו על ההחלטה: "מודים ומברכים על הסרת איום הסגר מעל עירנו בחסדי שמים. תחת סגר מכאיב יוטלו הגבלות שגם הן אינן קלות למרבה הצער".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

מהלך הדיון באשר למתווה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רצינו לבלום את העלייה - גם אם (העוצר) לא יעצור אותה. לא נוכל להמשיך ככה לאורך זמן, בחמישי נדון על סגר כללי". נתניהו טען כי ישראל פתחה יחסית מוקדם את ההגבלות, כך שהכלכלה "במצב טוב יותר מרוב המדינות. בסוף זה מתנגש כי התחלואה עולה".

בדיון לקח חלק גם פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שאמר על העוצר הלילי כי "עדיף היה להיצמד לתוכנית המקורית - אבל אני מבין את המורכבות". גמזו התייחס גם לרעיון להרחיב את הסגר לסופי השבוע, וטען: "לחברה הערבית זה יכול להיות משמעותי. נחשוב על זה - ואולי נציע את הרעיון בהמשך".