משרד הבריאות מזהיר: זן אלים של הקורונה עשוי להיכנס דרך נתב"ג

מדובר בזן הדלתא פלוס, שקיים כבר ב-61 מדינות ואחראי כעת ל-15% מהתחלואה בארה"ב • משרד הבריאות דיווח על 7,177 חולים חדשים ביממה החולפת, מספר החולים קשה ירד ל-528

זמן צפייה: 02:48

משרד הבריאות הזהיר אמש (שני) מפני כניסת וריאנט חדש לישראל. מדובר בתת זן של וריאנט הדלתא, הדלתא פלוס. הזן החדש נוכח כבר ב-61 מדינות והוא אחראי על 15% מהתחלואה בארה"ב ומתחיל לדחוק את הדלתא. יש לו פוטנציאל יותר אלים מזן הדלתא שאנו מכירים ולדברי מומחי בריאות יש הרבה יותר מתחסנים שלוקים בו. גם זן הלמדא שנפוץ בארה"ב ובדרום אמריקה מעורר חשש בקרב בכירי משרד הבריאות. החשש הוא ששני הווריאנטים האלו ייכנסו לארץ דרך נתב"ג לישראל ויגרמו שוב לתחלואה קשה נוספת.

כמו כן, לאחר שדווח כי ד"ר שרון אלרעי פרייס, התנגדה להרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית לאוכלוסייה הכללית מתחת לגיל 60, על פי הפרוטוקולים של אותה ישיבה שפורסמו אמש לראשונה בחדשות 13, אמרה אלרעי פרייס "מטריד אותי שאנחנו הולכים למבצע חיסון נרחב כשאין כשאין לנו נתוני בטיחות מספקי" והוסיפה כי "ככל שירדנו בגיל ראינו יותר מקרים של דלקת בשריר הלב כתוצאה מהחיסון". האחראית על בריאות הציבור במשרד הבריאות גם ציינה "קשה לי עם האמירות שבסוף כולם יידבקו כולל ילדים, הלונג קוביד הוא לא פשוט ואני לא מקבלת את ההנחה הזאת".

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הסביר בישיבה מדוע יש להרחיב את מבצע החיסונים לגילאים נמוכים יותר וציין כי: "המדיניות של הממשלה היא לא להטיל סגר ולהמעיט בהגבלות, צריך להשתמש במה שיש לנו, כי כלים אחרים פחות נמצאים על הפרק מבחינת קובעי המדיניות".

בתוך כך, בצה"ל החל חיל הרפואה במתן מנה שלישית של החיסון נגד נגיף קורונה לאוכלוסיות שהגדיר משרד הבריאות ובראשן סגלי רפואה מעל גיל 30 ואנשי קבע מגיל 50 ומעלה. כך למעשה נפתחה האפשרות להתחסן בפני כ-1,300 מהמשרתים בצה״ל אשר עומדים בקריטריונים ויוכלו לקבוע תור באמצעות אפליקציה חדשה שהשיק חיל הרפואה.