"משפיל ולא רגיש": הרוחות סוערות לאחר הפשיטה על המועדון הגאה

בכירים בקהילת הלהט"ב מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה סביב סגירת מקום הבילוי: "ההחלטה לצלם באופן משפיל את המבקרים במקום ולהפיץ הסרטונים - שגויה". מהמשטרה נמסר: "ניפגש עם נציגי הקהילה"

זמן צפייה: 02:02

בכירים בקהילה הגאה הגיבו אתמול (שבת) בחריפות לפשיטת המשטרה על מועדון "הסאונה" בתל אביב, המזוהה עם הקהילה הגאה. רן שלהבי, סמנכ״ל האגודה למען הלהט"ב, הצהיר כי "הפשיטה בוצעה באופן משפיל ולא רגיש. ארגוני הקהילה הגאה עובדים קשה במאבק למלחמה בסמים. ברור לכולם שיש דרכים רבות להילחם בסמים, אבל הפשיטה אתמול היא לא אחת מהן - היא רק יוצרת עוד אלימות, עוד רתיעה מהמשטרה בקרב הקהילה הגאה, ולא תורמת למיגור התופעה".

עוד הוסיף שלהבי כי "המשטרה בחרה לשחרר סרטון שמראה עד כמה עקום היא פעלה. האגודה, יחד עם ארגוני הקהילה, פועלים באופן שואף עם המשטרה. אנו לא מוכנים לעבור בשקט על דרך הפעולה שבה בחרה המשטרה - במיוחד בפתיחת אירועי הגאווה".

רן שלהבי, סמנכ״ל האגודה למען הלהט''ב
רן שלהבי, סמנכ״ל האגודה למען הלהט''ב | צילום: החדשות 13

איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הגאווה במועצת עיריית תל-אביב-יפו, טען כי "על רקע השיפור ביחסים בין המשטרה לקהילת הלהט"ב, עיתוי הפשיטה - בעיצומם של אירועי הגאווה - ויותר מכך, ההחלטה לצלם באופן משפיל את המבקרים במקום ולהפיץ את הסרטונים, היא שגויה ונעשתה בהיעדר שיקול דעת". פנקס ארד הוסיף כי "אנחנו בקשר עם גורמי הפיקוד במחוז על מנת למנוע אירועים דומים בעתיד".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות המקרה, הסקת המסקנות והרגישות הנדרשת בטיפול בקהילה הגאה, ביום שני הקרוב תתקיים פגישה משותפת של המשטרה ונציגי הקהילה במטרה להמשיך ולפעול בשותפות להבניית תהליכים למניעת נזקי תופעת השימוש בסמים".

פשיטה על מועדון של הקהילה הגאה בתל אביב | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פשטה במהלך ליל שישי על מועדון המזוהה עם הקהילה הגאה ברחוב קרליבך בתל אביב ועצרה את הבעלים וחשוד נוסף, לאחר שנמצאו במקום סמים מסוג קוקאין, קריסטל, מריחואנה, חשיש, אקסטזי ונוספים במשקלים שונים, חלקם גלויים וחלקם מוסלקים. 14 מבלים שנמצאו אצלם סמים עוכבו לחקירה ושוחררו במקום. החשודים יובאו בהמשך היום להארכת מעצר. המועדון נסגר לאלתר ובהמשך יוזמנו בעליו לשימוע.

איתי פנקס-ארד, מחזיק תיק הגאווה במועצת עיריית תל-אביב-יפו, אמר לאחר הפשיטה: "מבלי להיכנס לשיקולים המבצעיים של משטרת ישראל, הבחירה לבצע פשיטה כזו בעיצומו של חודש הגאווה ושבוע בלבד לפני מצעד הגאווה היא בחירה שגויה קטגורית, מיותרת ומזיקה ליחסי האמון בין המשטרה לבין הקהילת הלהט"ב. דווקא על רקע הדיאלוג השוטף והמוצלח שמתנהל בין מנהיגות הקהילה והמרכז הגאה לבין משטרת תל אביב צורמת ההחלטה להלך אימים על תיירים ומקומיים כאחד. בצאת החג נבקש לקיים ישיבה עם פיקוד המחוז על מנת לוודא שאין כוונה או תכניות להיטפל למקומות הבילוי של הקהילה, וכן לוודא שהפעילות המבצעית לא כוללת פגיעה בכבודם של להט״בים כפי שנראה בסרטונים שהופצו".