ארון ספרים נפל על בן 7 בבית ספר בחיפה - מצבו קשה

צוות מד"א פינה את הילד מהמוסד החינוכי בשכונת רמות רמז לביה"ח רמב"ם, שם הוא עבר טיפול ומצבו התייצב. מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים: "קוראים לבצע בדיקה בנוגע לקיבוע ארונות לקיר"

זמן צפייה: 00:08

ילד בן שבע נפצע היום (רביעי) קשה לאחר שארון ספרים נפל עליו בבית ספר בשכונת רמות רמז שבחיפה. צוות מגן דוד אדום פינה אותו למרכז רפואי כרמל, שם התייצב מצבו.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אמר לאחר התקרית בבית הספר בחיפה: "מדי שנה מגיעים לחדרי המיון עשרות ילדים שנפגעים כתוצאה מנפילת רהיטים, כאשר במרבית המקרים מדובר בארון. קיבוע ארונות ורהיטים כבדים לקיר הכרחי למניעת היפגעות. חוזר מנכ"ל משרד החינוך העוסק בבטיחות התלמידים מתייחס לכך, וקובע כ יש לחבר לקיר ארונות למניעת סכנת נפילה. לצערנו, לא תמיד ההנחיה הזו נאכפת כפי שראינו באירוע היום. אנו קוראים לכל מנהלי מוסדות החינוך בארץ לבצע בדיקה מקיפה במטרה למנוע את המקרה הבא".

מהנהגת הורי בית הספר נמסר לכלל ההורים: "זה עתה סיימנו בדיקה עם מהנדס קונסטרוקטור שהוזמן עי עיריית חיפה, וממוני הבטיחות של משרד החינוך ועיריית חיפה. הם בדקו את כלל הכיתות ואישרו כי ניתן לקיים לימודים תקינים בכל חדרי הכיתות. חשוב כי תשדרו לילדים ביטחון ורגיעה. ישנה משמעות גדולה לשמירה על שגרה".

מוקדם יותר הבוקר נהג אוטובוס כבן 65 נפצע בינוני לאחר שסטה מנתיב נסיעתו והידרדר אל תעלה בכביש 4 סמוך לצומת עין כרמל שבשטח המועצה האזורית חוף הכרמל. 11 ילדים שהיו באוטובוס נפצעו קל, ופונו לבית החולים רמב"ם כשהם סובלים מחבלות משפשופי. הנהג, שנחבל בגפיו, פונה אף הוא לבית החולים. כעשרים ילדים נוספים שהיו על האוטובוס לא נזקקו לטיפול רפואי. במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

הבית ספר בו ספריה נפלה על ילד בן 7
הבית ספר בו ספריה נפלה על ילד בן 7 | צילום: חדשות 13

מוטי כהן, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה, האוטובוס שהיה בשוליים נטע על צידו ונשען על עצים. הילדים שיצאו עצמאית מהאוטובוס התהלכו במקום כשהם בהכרה מלאה ובוכים. מיד ביצענו סריקה ראשונית על מנת לוודא שבתוך האוטובוס לא נלכדו ילדים נוספים ועברנו בין כל הילדים שהיו נסערים כדי לבדוק אותם. מספר ילדים שנחבלו קלות במהלך התאונה וסבלו משיפשופים ומכות יבשות פונו לבית החולים רמב"ם. נהג האוטובוס שנלכד בכיסא הנהג חולץ על ידי כוחות הכיבוי כשהוא סובל מחבלות בגפיים ופונה גם כן לבית החולים".