"הצפיפות מולידה ריבים - וקרבה": הכירו את טרנד טיולי הקרוואן

בשנה האחרונה, כ-15 אלף משפחות ישראליות נסעו לסייר ברחבי העולם בבית ממונע. מחיר של מסע כזה נע בין 6,000 ל-9,000 שקלים לשבועיים בארה"ב או אירופה. "כל הזמן רוצה לחזור לטיולים האלה"

זמן צפייה: 11:19

יותר מ-15 אלף משפחות ישראליות בחרו לטייל בחוץ לארץ בקרוואנים השנה. מדובר בנתח שוק שרק הולך וגדול בעשור האחרון. "הכול מאוד צפוף פיזית. הדבק הזה מוליד ריבים, וגם בונדינג", סיפר ששי מזרחי, שטייל עם משפחתו בקרוואן בדולומיטים".

אם רק לומדים להסתגל במהירות לשגרת החיים הממונעת, טיול כזה יכול להיות נחמד ואפילו חינוכי. "דבר ראשון שעושים כשמגיעים לאתר הקמפינג הוא לחבר את הקרוואן לחשמל", הסביר ליאור, הייטקיסט מהוד השרון שנסע לטיול עם אישתו מור ושני ילדיהם הקטנים. "כל אחד יודע מה המשימות שלו כשמגיעים לקמפינג", הוסיף ליאור.

טיול קרוואנים
טיול קרוואנים | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נוסעת בפראות ופוגעת ברכבים: תיעוד מרדף אחר נהגת קרוואן שתויה

טיולי שטח, כליזמרים ופסטיבל ליצנות: כל האטרקציות לשבוע הקרוב

הפסקת עשר: מסע קולינרי אל הסנדוויצ'יות הטובות בישראל

אודיה קורן
אודיה קורן | צילום: החדשות 13

"האושר הכי גדול בטיול הזה הוא שאני חיה בלי המילה –'צריך'. זה כמו סם, אני כל הזמן רוצה לחזור לטיולים האלה", סיפרה אודיה קורן, שטיילה עם משפחה בקרוואן בארצות הברית. "זה משחרר אותך כמעט מכול דאגה של איפה לישון ומה לאכול", אמרה קורן, והוסיפה: "חייבים לומר, קרוואן הוא עבודה. זה לא מלון, את צריכה לעשות הכול לבד. את מגיעה בערב, את מבשלת לך ארוחה קטנה כי זה הגודל שלך המטבח ויוצאת החוצה לאכול. אם יש אנשים נחמדים שחנו ליד אז מתחילות שיחות".

הטיול המיוחד מגיע עם תג מחיר גמיש. טיול של 14 ימים באירופה יעלה בין 9,000 שקלים, וכשני שליש מזה בארצות הברית. הסכום הזה, כמובן, הוא לפני הוצאות דלק, חנייה, כבישי אגרה, כניסה לפארקים, הרחבות בטיחותיות ומזון. הזמנה מראש במקרה הזה, תבטיח מחיר זול יותר.