המשפחה גילתה בטעות: הסבתא נפטרה מקורונה - ונקברה בשם אחר

משרד הבריאות יבחן מקרה שבו נעשתה טעות זיהוי בקבורת אישה מבוגרת שמתה מסיבוכי הנגיף. במשפחתה של הנפטרת חושדים שהייתה רשלנות וניסיון להעלים פרטים על סיבות המוות

זמן צפייה: 02:12

ועדת בדיקה של משרד הבריאות תבחן מקרה שבו נעשתה טעות בזיהוי בקבורת אישה מבוגרת שמתה מסיבוכי מחלת הקורונה. היא נקברה בשם אחר, לאחר שהועברה מבית האבות "נאות אבי" באשקלון למרכז גריאטרי בבני ברק, בעקבות הידבקותה בנגיף. יש לציין כי האישה שתחת שמה נקברה הנפטרת - עדיין חיה.

משפחתה של הנפטרת גילתה כי היא הלכה לעולמה אחרי שנשלחה אליהם מתנה מטעם המוסד הגריאטרי עם שמה של הנפטרת, אך התמונה לא הייתה נכונה. כשהתקשרו לוודא מה שלום הסבתא, גילו כי היא נפטרה שלושה ימים קודם לכן.

לאחר מכן, המשפחה קיבלה תמונה של הנפטרת עם סימן חבלה גדול בפניה. כעת, המשפחה חושדת שהייתה רשלנות רפואית ושבית האבות מנסה להעלים פרטים על סיבות המוות. מחר תגיע המשפחה לבית המשפט השלום בבאר שבע לקבל אישור לנתיחת הגופה.

‏מטעם בית האבות "ותיקים" בני ברק שבו התרחשה הטעות נמסר: "לבקשת משרד הבריאות פתחנו מחלקת קורונה סיעודית שקולטת ממוסדות גריאטריים אחרים. קשישים אלה אינם מוכרים במחלקה ומגיעים עם אמצעי זיהוי. בשל טעות של המוסד השולח שהחליף את אמצעי הזיהוי שתי הקשישות נקלטו תחת שמות מוטעים".

‏מ"נאות אבי" נמסר: "עם היוודע מחדל הדיווח השגוי של מרכז ותיקים פנינו באופן בהול למשרד הבריאות. נמצא שעוד דיירים שוהים ללא תיוג על היד כפי שנשלחו וללא זיהוי סדור. הדיירת שדווח בטעות שנפטרה תויגה עם שם של דיירת אחרת. ההתנהלות הרשלנית של מרכז ותיקים גרמה לזלזול בחיי אדם"