פועל בניין נהרג מקריסת פיגום באתר בנייה בחיפה

ארבעה צוותי כיבוי פעלו כדי להגיע אל הגופה, שנלכדה בזירה בשכונת נווה שאנן שבעיר. בסריקות שנערכו, לא אותרו נפגעים נוספים. 4 מעובדי המקום ובהם הקבלן ומנהל העבודה - עוכבו לחקירה

זמן צפייה: 01:35

פיראס יאסין, פועל בניין בן 28, תושב עראבה, נהרג היום (שני) כתוצאה מקריסת פיגום באתר בנייה בשכונת נוה שאנן שבחיפה. ארבעה צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום על מנת לחלץ את גופתו שנלכדה תחת ההריסות. לאחר חילוץ מורכב וממושך של הכוחות, פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. בסריקות שנערכו במקום לא אותרו נפגעים נוספים. ארבעה מעובדי המקום ובהם הקבלן, מנהל העבודה ומנהלת הפרויקט - עוכבו לחקירה.

"כשהגענו למקום ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה", סיפר פרמדיק מד"א עופר ויניק. "מתחת לפיגומים נלכד גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו. הכוחות סורקים ומוודאים שלא נלכדו פועלים נוספים, אנחנו ערוכים לטפל במקום".

ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות מסר "הקטל בענף הבנייה נמשך נוכח ההפקרות של הקבלנים וגורמי האכיפה שאינם עושים די בהגנה על העובדים הכי חלשים בחברה הישראלית. על משרד העבודה בראשות השר חיים כץ לסגור אתרי בנייה לתקופות ממושכת של 30 יום, ועל יחידת פלס בלהב 433 לחקור באזהרה בכירים ובהם מנהלי חברות בהן נהרגו פועלים ולפעול להגשת כתבי אישום פלילים", אסל הוסיף: "בהתאם למעקב של הפורום למניעת תאונות עבודה מתחילת 2019 נהרגו 25 עובדים בתאונות עבודה, מתוכם 14 בענף הבנייה ו-11 עובדים בענף התעשייה והחקלאות".

עוד בחדשות 13:

ביקורי משפחות ויציאה לחו"ל: שורת הקלות לפלסטינים לרגל הרמאדן

עשרות אלפי מתפללים הגיעו לברכת הכהנים בכותל

מקניה ועד ונצואלה: כך חגגו את הפסחא ברחבי העולם

לפני כחודש נהרג פועל בניין, אזרח מולדובה כבן 40

אחר שנפל מגובה שש קומות באתר בנייה ביישוב חריש. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בגבר, שספג חבלות בכל חלקי גופו, פעולות החייאה אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. התקרית בה מת הפועל הייתה תאונת העבודה השלישית בעיר באותו שבוע, לאחר שנפלו למותם שני פועלים בשנות העשרים לחייהם באתר בנייה ביישוב.

מותו של אחד מהם נקבע במקום, וחברו פונה לבית החולים הלל יפה במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם - ומת מפצעיו לאחר כמה שעות. שני ההרוגים הם אמין בסול ודאמין טאטור. שניהם בני 25 שהתגוררו בכפר ריינה שליד נצרת. כמה שעות קודם לכן, נהרג פהד יוסף גנימאת, בן 38 מכפר צוריף שליד חברון, במפעל באזור התעשייה בנתיבות כתוצאה מפגיעת רכב תפעולי. חובשי מד"א הגיעו למקום ונאלצו לקבוע את מותו.

זירת קריסת הפיגום בחיפה
זירת קריסת הפיגום בחיפה | צילום: לסקר את יעקב בן עמנואל

לאור ריבוי תאונות העבודה, שלח משרד העבודה והרווחה מפקחי בטיחות לעיר – בין היתר לאתר הבנייה של הקבלן יצחק שטרן בו נפל למותו פועל נוסף הבוקר. המפקחים פושטים על אתרי הבנייה ברחבי העיר, וסוגרים ללא הגבלת זמן אתרים שבהם נמצאו ליקויים בטיחותיים.

"ההאשמה הבלעדית להמשך הקטל באתרי הבנייה היא של הקבלנים. לאחר כל המאמצים שהשקענו ליצירת ההרתעה החסרה במשך שנים בענף הבנייה, ציפיתי ששנת 2019 תראה שינוי מגמה מובהק", אמר שר הרווחה והעבודה חיים כץ.

עם זאת, ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מטיל אחריות על משרדו של כץ: "ההפקרות באתרי הבנייה נמשכת ומשרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ נכשלו בהגנה על העובדים הכי שקופים והכי חלשים בחברה הישראלית, נושא הבטיחות באתרי הבנייה איננו על סדר היום וכמעט ואף מפלגה איננה מדברת על חיי הפועלים שמופקרים אל מותם בקול דממה דקה".