חשש כבד לחייו של נער בן 15 שטבע סמוך לחוף הים באשדוד

מסוק וסירות שיטור סורקים את הים ומחפשים אחר צעיר שככל הנראה נסחף בזמן שנכנס למים לאחר שהופסקו שירותי ההצלה, יחד עם כמה צעירים נוספים. "הקבוצה נקלעה לבור מים והם נסחפו פנימה"

זמן צפייה: 00:55

נער בן 15 שטבע הערב (רביעי) סמוך לחוף הקשתות באשדוד ויש חשש כבד לחייו. מסוק וסירות שיטור סורקים את הים ומחפשים את הנעדר. מדובר בקבוצת נערים ונערות בגילי 14 ו-15 מעיר סמוכה, שהגיעו לרחוץ בים ונכנסו למים לאחר שהופסקו שירותי ההצלה. אחד הנערים סיפר: "הים היה רגוע אז נכנסנו. הקבוצה נקלעה לבור מים והם נסחפו פנימה. הזרם היה חזק מאוד".

שלשום טבע צעיר בן 25 למוות צפונית לחוף מנטה ריי בתל אביב. הוא נמשה מהים מחוסר הכרה וצוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו. פרמדיק שהגיע למקום האירוע סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו למצילים ולכוחות השיטור הימי שסרקו את הים לאחר שאזרח דיווח שראה אדם במצוקה במים סמוך לסלעים. לאחר סריקות ממושכות שכללו צוללנים, מסוק וסירות בים הטובע אותר צפונית לחוף כשהוא מחוסר הכרה ומצילי החוף משו אותו אלינו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אי אפשר לסמוך על המדינה": בצפון מתמודדים עם נזקי הקורונה

בכיר במשרד הבריאות מזהיר: ישראל על סף התפרצות של קורונה

רכבי היוקרה של גנץ – הותאמו לפי ההסכם הקואליציוני

חיפושים אחר נעדר בים
חיפושים אחר נעדר בים | צילום: מד''א

עונת הרחצה נפתחה רק לפני כשבועיים, וכבר איבדו את חייהם במים שישה בני אדם שטבעו למוות. מתחילת העונה, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-25 בני אדם שטבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים. 14 מקרים נרשמו בים התיכון, שלושה מקרים בבריכות פרטיות, שניים בבריכות בצימרים, שניים בבריכות ציבוריות, שניים במאגרי מים ומקרה אחד בנהר הירדן.

במגן דוד אדום ביקשו להעלות את הנושא למודעות ולהזהיר את הציבור על מנת למנוע טרגדיות נוספות ואובדן חיי אדם. "עונת הרחצה נפתחה לפני פחות משבועיים בצורה טרגית, עם מספרים גבוהים של מקרי מוות ופציעות בדרגות שונות", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "אנו קוראים לציבור לנהוג ביתר זהירות ואחריות, לשחות בחופים מוכרזים בלבד ובקבוצות ולשמור באופן קבוע על פעוטות וילדים אשר שוחים בבריכות ובחופי הים".

כזכור, בשבוע שעבר גופתו של הרקדן הבין-לאומי איימן ספיה מכפר יאסיף נמצאה סמוך לחוף עתלית, לאחר ארבעה ימי חיפושים. בן ה-29 נכנס לים מוקדם יותר באותו שבוע ומאז נעלמו עקבותיו. על פי עדויות, הוא נכנס על מנת לסייע לידידתו שנסחפה. במסגרת החיפושים אחריו הופעלו מסוקים משטרתיים, פרשים שסרקו את החוף וצוות צוללנים. כמו כן, עשרות בני אדם התנדבו לסייע בחיפושים ברצועות החוף הסמוכות.