בניגוד להנחיות: אלפים בהלוויית רב בכיר בבני ברק • תיעוד

מסע הלוויה של הרב חיים וואזנר, שהלך לעולמו לאחר שנדבק בקורונה, נערך בעיר בהשתתפות בני אדם רבים וחרף הגבלת ההתקהלות. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום. פקחים מחלקים מסכות לנוכחים

זמן צפייה: 00:30

אלפי בני אדם משתתפים הערב (ראשון) במסע הלוויה בבני ברק של הרב הבכיר חיים וואזנר, שהלך לעולמו בגיל 83 לאחר שנדבק בקורונה. המשתתפים מתקהלים במקום חרף מגבלות ההתקהלות ובניגוד להנחיות. כוחות משטרה נרחבים הגיעו למקום וחסמו חלק מהצירים. גם צוותי פיקוח עירוני הגיעו, ומחלקים לנוכחים מסכות.

הלוויה המונית בבני ברק
הלוויה המונית בבני ברק | צילום: דוד קשת

[brightcove_iframe video_id='news-part-2102072228' autoplay='0' credit='המחדש' desc='הפגנה המונית בבני ברק' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612730272/Capture-17_jprwwd.jpg' kid='1_ywqqd9js' kid='1_ywqqd9js' duration='21'']

לפני כשבועיים השתתפו אלפי בני אדם בהלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, זקן ראשי הישיבות ובנו של הרב מבריסק, שהלך לעולמו בגיל 99. המשתתפים ליוו את ארונו של המנוח מרחוב גרוסברד בשכונת גבעת משה בירושלים, זאת בניגוד להנחיות האוסרות על התקהלות בשל מגפת הקורונה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לביקורת על חוסר אכיפה: "לקראת מסע הלוויה שנערך בשעה זאת בירושלים, המשטרה פעלה להידברות מקדימה לצד היערכות מבצעית. במסגרת הפעילות בוצע דילול הגעה של אנשים מחוץ לירושלים, כשעד לשעה זו נמנעה הגעתם של עשרות אוטובוסים ומאות אנשים להלוויה בעיר והם נעצרו והוחזרו. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים באזור לאכיפת תקנות הקורונה ועד כה נרשמו עשרות דו"חות בגין ההפרות השונות".

זו לא הפעם הראשונה שבה נרשמות הפרות והתקהלויות אסורות במגזר החרדי. כזכור, רק בשבוע לפני כן היה זה מוסד לימודים באשדוד שפתח את שעריו בניגוד להנחיות. כאשר שוטרים הגיעו למקום על מנת לפנות את התלמידים, החלה התגודדות של מתנגדים, וכמה מהם אף ניסו להיכנס למוסד בכוח. ארבעה שוטרים נפצעו קל, ארבעה מתפרעים נעצרו.

במקביל בירושלים, עימותים פרצו בין חסידי סאטמר לשוטרים שהגיעו לשכונת מאה שערים על מנת לסגור ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות. על פי המשטרה, מאות המוחים שהתקהלו במקום יידו חפצים לעבר כוחות הביטחון. אדם אחד נעצר.