בצל ההתנגדויות: אירוע גאווה ראשון ייערך הערב בבית שמש

באירוע ישתתפו דתיים וחילונים שיקראו לשוויון זכויות לקהילה הגאה. ראשת העיר הצהירה כי העירייה לא תתמוך במצעד, ושלטים לקראת האירוע הושחתו. שלטי מחאה נוספים נגד המצעד נתלו היום בעיר

זמן צפייה: 01:02

יש גאים בבית שמש: היום (חמישי) בשעה שש וחצי יתכנסו דתיים וחילונים לאירוע הגאווה הראשון בעיר, ובו יקראו לשוויון זכויות לקהילה הגאה. רבים בעיר ובעירייה הביעו התנגדות לאירוע. בתחילה רצו המארגנים לערוך אותו ברחבת העירייה, אך לא קיבלו אישור, ובעקבות כך המצעד הועבר לפארק גפן.

בנוסף, חלק מהשלטים שנתלו בשבוע שעבר לקראת אירוע הגאווה הושחתו. בתגובה לכך אמר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חיזקי: "לא נעבור בשתיקה על  אירועי השנאה והאלימות ונמשיך לסייע לכל מי שנפגע על רקע נטייתו המינית וזהותו המגדרית, דרך מרכז הדיווח של האגודה וכלל הכלים שעומדים ברשותנו". היום נתלו ברחבי העיר שלטי מחאה נוספים נגד קיום מצעד הגאווה הראשון בעיר.

לפני כשבועיים, אמרה ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך בריאיון לחדשות 13 כי בית שמש יותר ליברלית מתל אביב, אך בד בבד הצהירה כי העירייה לא תתמוך במצעד. "אני לא מאמינה בהפגנות או מצעדים, אני חושבת שהמענה שאני אתן הרבה יותר חזק מכל מצעד", אמרה. אך לדבריה, "בית שמש היא עיר הרבה יותר ליברלית מתל אביב, תראי במי בחרו פה. אני לא חושבת שבתל אביב יאפשרו היום להקים בית כנסת או ישיבה גדולה. גם זה חלק מליברליות מבחינתי".

לכתבות נוספות בנושא:

ראשת עיריית בית שמש: "אנחנו יותר ליברלים מתל אביב"

דוח: עלייה של 165% בפרסומי השנאה ברשת כלפי הקהילה הגאה

"כולנו שווים": אלפים משתתפים במצעד הגאווה בחיפה

שילוט לקראת מצעד הגאווה בבית שמש הושחת

בתחילת השבוע פרסמה האגודה למען הלהט"ב את דוח השנאה, שמצא כי בחודש יוני, שבו נחגג חודש הגאווה, חלה עלייה של 165% בפרסומים פוגעניים כלפי קהילת הלהט"ב, בהשוואה לחודש מאי. בעוד שבחודש מאי היו 1,043 פרסומים פוגעניים כלפי הקהילה הגאה, בחודש יוני היו 2,775 פרסומים. כמו כן, נצפתה עלייה של כמעט 100% בפרסומים בעלי אופי שלילי לעומת אותה התקופה בשנה שעברה, ונמצא כי כשליש מהשיח על הקהילה ברשת במהלך חודש הגאווה היה פוגעני.

שיאו של השיח הפוגעני היה בימי מצעדי הגאווה. המצעד שבירושלים גרר את הכמות הגבוהה ביותר של השיח הפוגעני כלפי הקהילה במהלך החודש. בנוסף, הדו"ח בחן את כמות הפוסטים והתגובות פוגעניות לפי מצעדי הגאווה בערים הגדולות. נמצא כי המצעד בירושלים מוביל בהיקף השיח הפוגעני עם 616 פרסומים ולאחריו המצעד בת"א עם 510 פרסומים פוגעניים. יום המצעד בירושלים גרר את הכמות הגבוהה ביותר של שיח פוגעני כלפי הקהילה במהלך החודש.

Pridag
מצעד הגאווה בתל אביב, 2019 | צילום: חדשות 13

הדוח, שנעשה בשיתוף עם חברת VIGO, מצא כי 66% מהשיח הפוגעני נכתב על ידי גברים. במחצית מהפעמים כונו חברי הקהילה "חוטאים", "חולי נפש" או "סוטים". עוד מצא הדוח כי 17% מהשיח הפוגעני הכיל קללות וכינויים כלפי הקהילה, ויותר מחצי מהם הופנו כלפי הומואים. עוד נמצא כי 3% מהדברים שנכתבו הכילו קריאה לאלימות, כש-60% מהקריאות הללו נכתבו כלפי הומואים, ו-25% כלפי טראנסג'נדרים וטראנסג'נדריות.

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש | צילום: חדשות 13