בזמן טיול בארץ: ברטה שוורץ מפילדלפיה נהרגה בתאונת האוטובוס

בת ה-71 חגגה בשבוע שעבר 41 שנות נישואים עם בעלה, שנפצע אף הוא בתאונה הקשה. השניים החליפו מקומות לפני שהתרחשה התאונה. היא הגיעה לישראל לביקור לקראת הולדת נכדה החמישי

זמן צפייה: 01:04

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: ברטה שוורץ, בת 71 מפילדלפיה, היא אחת ההרוגות הנוספות בתאונה הקטלנית שהתרחשה ביום ראשון בצומת בדק שבכביש 40, שבה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 14 נוספים. כך הותר לפרסום היום (שלישי).

שוורץ הגיעה לישראל לראשונה זה תשע שנים, לקראת הולדת נכדה החמישי. היא חגגה בשבוע שעבר, ביום חמישי, 41 שנות נישואים לבעלה ברוך. כמו כן, באותו היום היא כתבה את צוואתה. בן זוגה נכח אף הוא בתאונה הקשה, אך ישב בשורת המושבים שמאחור, לאחר שהשניים החליטו להחליף מקומות. בתאונה נהרגו גם יוסף קהלני,  היילי ורנברג ואישה נוספת. ורנברג, בת 35 מירושלים, נשואה ללא ילדים וחברת קהילת "שיר חדש". נקברה בהר המנוחות. ורנברג הייתה בדרך למסיבת חנוכה משפחתית.

ברטה שוורץ, תיירת מארה''ב שנהרגה בתאונת האוטובוס ליד נתב''ג
ברטה שוורץ, תיירת מארה''ב שנהרגה בתאונת האוטובוס ליד נתב''ג | צילום: באדיבות המשפחה

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה – לפני כשבוע

נהג האוטובוס חשוד בגרימת מוות ברשלנות; מעצרו הוארך ב-4 ימים

נהג האוטובוס מהתאונה נעצר בתום חקירה: "לא יודע איך זה קרה"

היילי ורנברג אחת מההרוגות בתאונה
היילי ורנברג אחת מההרוגות בתאונה | צילום: באדיבות המשפחה

קהלני בן ה-79, תושב פתח תקווה. נכדתו, דנה סיאס, סיפרה על סבה: "נלחמת בסרטן, באתגרים פיזיים ונפשיים, ובסוף הלכת ככה בתאונה, לא מגיע לך", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "היית איש מדהים ופשוט, לימדת אותי לאהוב את הטבע ואת הטוב שבאדם. היית צדיק שעזר לכל מי שהיה צריך".

"סבא היה בדרך מירושלים להדליק נר ראשון של חנוכה. כמה סבתא חיכתה לך, כמה חיכיתי שנדליק נר ביחד. איך זה שבמקום נרות חנוכה אני מדליקה נרות נשמה?".

יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40
יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 | צילום: באדיבות המשפחה

"היא אמרה שממש חשוב לה החום והמשפחתיות, ועד שיש מסיבת חנוכה, היא לא רואה את עצמה לא באה. חיכינו לה ושמרנו לה אוכל עד עכשיו הצלחת שלה במקרר, מחכה", סיפרה שירה ברק, קרובת משפחתה של ורנברג. "הלב לא תופס את זה, איך אנחנו עושים מסיבת חנוכה וכולם שמחים ושרים, ושנייה אחרי זה אנחנו כבר צריכים לתכנן הלוויה למישהי שפשוט הייתה רבע שעה מהבית, ולא הספיקה להגיע?".

כאמור, ארבעה בני אדם נהרגו בתאונה. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב. מנוף פעל במקום כדי להרים את האוטובוס בזמן שהכביש נחסם לתנועה.

14 בני אדם נפצעו בתאונה, בהם אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 במצב קשה, שפונו לבית החולים שיבא בתל השומר, 12 בני אדם שנפצעו קל לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.