סערה בעולם החרדי: האם הרב ברלנד זכאי להדליק מדורה בהר מירון?

גם לאחר שהורשע בעבירות מין, נוהג הרב להשתתף מדי שנה באירוע, למורת רוחם של רבים בעולם החרדי שמתנגדים לכך שיוענק לו כבוד. בדיון בתוכנית "שש", אמר אחד המתנגדים: "שיישב בשקט בביתו"

זמן צפייה: 08:40

עבריין המין הרב אליעזר ברלנד מדליק מדי שנה מדורה בל"ג בעומר בהר מירון, כבוד ששמור ל-19 מנהיגי קהילות בלבד. מאז שהשתחרר מהכלא, עלה הדיון האם נכון לאפשר לעבריין מין מורשע את הכבוד הזה. השנה, לקראת ל"ג בעומר, כמה עיתונאים וארגונים אזרחיים ניסו לברר אם אפשרי למנוע ממנו את הדלק המדורה.

"ראיתי שאף אחד לא נותן תשובה ומגלגל את האחריות לצד השני", סיפר רפי פרלשטיין, כתב לענייני חרדים ב"ידיעות ירושלים", שמתנגד להשתתפותו של הרב באירוע. "הרמתי טלפון לכמה בכירים במשרד לשירותי דת, ואחד מהם הודה בפניי שהם החליטו לא להתעסק בנושא הזה".

הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד

על הטיעון בעד לאפשר לברלנד להדליק מדורה, מפני ששילם את חובו לחברה, אמר פרלשטיין: "הוא מוזמן לשבת בביתו בשקט ולהיות עם משפחתו, אך לא לקבל כבוד ששמור רק למספר מנהיגים".

ינקי, תלמידו ותומכו של הרב ברלנד, סבור שיש לאפשר לו להשתתף באירוע: "הרב נוהג להפליל את עצמו. אנחנו בקהילה לא מאמינים שהרב עשה את המעשים הללו".

רפי פרלשטיין
רפי פרלשטיין

כזכור, ברלנד הודה לפני כשלוש שנים במסגרת עסקת טיעון בעבירות של מעשה מגונה ותקיפה מינית, ונידון ל-18 חודשי מאסר.