אב הלוחם שנפצע בעזה הטיח בשיחה עם בנט: "פחדן, תתעורר"

רה"מ התקשר לאביו של בראל שמואלי, המאושפז בשעה זו בבית החולים סורוקה במצב אנוש. אביו מתח עליו ביקורת קשה והאשים: "אתם לא יודעים לקבל החלטות?". בנט התנצל על הבלבול: טעות בתום לב

זמן צפייה: 04:16

ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר אמש (ראשון) ליוסי, אביו של בראל שמואלי לוחם מג"ב שנפצע בשבת ברצעות עזה, ושוחח איתו. השיחה הייתה קשה ושמואלי הטיח ביקורת קשה בראש הממשלה. "אתם לא יודעים לקבל החלטות? מה אתה מפחד? תתעורר!"

שמואלי המשיך וניסה לברר מול בנט מה גרם לפציעת בנו, המאושפז במצב קשה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "מתקרבים עד הגדר, איפה אתם חיים? באיזה עולם? מה אתם לא יכולים לצאת לפני זה? לא לירות, כן לירות, לירות ככה, משמר הגבול צריך לקבל פקודה מהצבא?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקורות פלסטיניים: חמאס החליט להמשיך בהפגנות על גדר הרצועה

במטרה לחזור לשגרה: מהי הבדיקה הסרולוגית שיעברו ילדי ישראל?

חשד: סימם בת 14 ואנס אותה עם חבריו במלון

"ממי אתה מפחד, מעבאס? תתעורר, אתה מפחד. אתה פחדן. אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו, תעיפו אותם מהשטח. אין לכם ילדים? ילד אחד בודד יש לי, מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?".

בנט טעה בשם בנו ושאל: "איפה יוסי מאושפז?" ולאחר שתיקן אותו שמואלי לשמו של בראל, ענה: "תבוא נראה אותך, אל תדאג, אנחנו לא אנשים שעושים פוגרומים כמו שעושים לחיילים שלנו, תבוא, נראה אותך, תבוא תהיה גבר".

השיחה נמשכה ושמואלי קרא לבנט לבקר אותם בבית החולים. "תבוא, תבקר את החייל שלך, ועוד יומיים נשכח הכל, לא קרה כלום, אדון ראש הממשלה הנחמד, כלום לא קרה, איפה אתם חיים באיזה עולם? תתעוררו נבלות, תיקח אחריות כבר, תתעורר, עוד שבוע זה היה ונגמר. תבוא, נראה אותך, תראה את הילד, תראה איך הוא נראה".

לאחר פרסום הקלטת השיחה פרסם בצהריים בנט הודעת התנצלות: "ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".

עוד כתב בנט: "התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כ"כ קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה. חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

פוסט בנימין נתניהו בראל חדריה שמואלי
הפוסט שנתניהו העלה ומחק

בתוך כך, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מחק פוסט שבו צירף שיתף כתבה שבה מצוטטת אמו של הלוחם מספרת על כך שבנט שכח את שמו של בנה. "בושה. התפללו לרפואתו של בראל חדריה שמואלי", כתב נתניהו בפוסט שאותו כאמור מחק לאחר מכן.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום עם ניצה, אמו של בראל חדריה שמואלי, לוחם מג״ב שנפצע ביום שבת האחרון מירי מחבל בגדר הגבול עם רצועת עזה. הנשיא חיזק את המשפחה ואמר כי בראל הוא גיבור ישראל. בשיחה אמר הנשיא כי יחד עם כל עם ישראל הוא מתפלל להחלמתו המהירה של בראל.