"שתי בנות יפהפיות": שיראל ומילה בן סימון נהרגו בתאונה בערבה

האחיות שיראל אסתר ומילה שרה, בנות 8 ו-4, שעלו לישראל לפני כשנה, מתו בדרך לחופשה בדרום. הלוויתן תתקיים ב-23:30 באור עקיבא. "משפחה חדורת ציונות שפעלה למען עליית יהודי צרפת"

התאונה בכביש הערבה שבה נהרגו שתי ילדות
התאונה בכביש הערבה שבה נהרגו שתי ילדות | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

תאונה בדרך לחופשה: שיראל אסתר בת השמונה ומילה שרה בת הארבע ממשפחת בן סימון, הן האחיות שנהרגו אתמול (חמישי) בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש הערבה. זאת, פחות משנה לאחר שעלו עם משפחתן לישראל. הלווייתן התקיימה הלילה באור עקיבא. הורי הילדות, שנפצעו בתאונה, לא השתתפו בהלוויה. האם מורדמת ומונשמת ואינה מודעת כלל לאסון.

בתוך כך, נקבע הערב מותו של הילד בן החמש, שנפצע אנוש מוקדם יותר אנוש מפגיעת רכב ברחוב אלי כהן בלוד. תחילת, צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא תוך כדי פעולות החייאה, אך שם, כאמור, נאצלו הרופאים לקבוע את מותו.

איתן שנור, חובש בכיר במד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ילד בן חמש שנפגע מרכב ששוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי פעולות החייאה, כשהוא במצב אנוש, ופינינו אותו לבי"ח אסף הרופא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התאונה בערבה: נבדק אם האחיות שנהרגו נחגרו רק בחלק התחתון

תאונה בדרך לחופשה: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו בכביש הערבה

ילדה בת 3 נהרגה מפגיעת מרכב בירושלים

נבדק החשד כי שתי האחיות שנהרגו בערבה לא היו חגורות כראוי

במשטרת ישראל נבדק אם השתיים היו חגורות רק בחלק התחתון של הגוף - ועפו קדימה כתוצאה מההתנגשות. מחקירה ראשונית עלה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת, יצא על פי החשד לעקיפה - שממנה לא הצליח לחזור. המשפחה שעלתה לאחרונה מצרפת כאמור, עשתה את דרכה מתל אביב לחופשה באילת, וקצת אחרי השעה 12 בצהריים התנגשה חזיתית ברכב שהגיע ממול מסיבה שעדיין אינה ברורה.

רפי אדרי, חבר קרוב של משפחת בן סימון, סיפר: "זה אירוע קשה מאוד, טרגדיה שפקדה את המשפחה. זו הייתה משפחה חדורת ציונות, שפעלה רבות למען שכנוע יהודי צרפת לעלות לארץ. אתמול בערב עשינו מסיבה לקראת החג, והיום הם קמו - ונסעו לאילת. הסבא והסבתא מצד האם הכינו להם הפתעה והתכוונו גם כן להגיע לאילת, ואז התרחשה הטרגדיה הקשה הזאת. האם סיימה ניתוח ויצאה מסיכון, האב בחדר טראומה, חרב עליו עולמו. הכרתי את הילדות, שתי בנות יפהפיות".

(בווידאו: רפי אדרי, חבר קרוב של משפחת בן סימון)

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190606-1947' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nn620rx2' duration='']

הוריהם של הילדות פונו לאחר התאונה עם בנם לבית החולים סורוקה בבאר שבע. האם נפצעה באורח קשה, האב נפגע בינוני ומצבו של הילד הנוסף, תינוק כבן שנה, מוגדר קל. המשפחה הוכתה בטראומה קשה לאחר שהובהרו להם תוצאות התאונה הקטלנית. בנוסף, בני זוג מהדרום שנסעו ברכב השני נפצעו קשה מאוד.

צוותים גדולים של מד"א וכיבוי אש שהגיעו לזירת התאונה פעלו במשך דקות ארוכות לחלץ את הנפגעים, שחלקם היו לכודים בתוך הרכב, ופינו אותם באמצעות שלושה מסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. זמן קצר לאחר מכן כאמור, נקבע מותן של שתי האחיות.

סגן ניצב שמעון בוטבול, מפקד את"ן מחוז דרום, סיפר: "אנו פועלים להגיע לחקר האמת ובשלב זה אנו אוספים ראיות בשטח, במהלך החקירה יבדקו הסיבות לסטייה של מי מכלי הרכב. אנו מזכירים לציבור שנהיגה בהיסח דעת או עקיפה בדרך מסוכנת יכולה להוביל לתאונה קטלנית סעו בזהירות ובהתאם לתוואי הדרך".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190606-1337' autoplay='0' credit='נדב אילון מועצה אזורית הערבה התיכונה' desc='תאונה קטלנית בכביש הערבה' kid='1_q4efcyr3' duration='']

רס"ל ניסים עמר, מפקד צוות כיבוי האש שהגיע לזירת התאונה, עדכן כי "כאשר הגענו למקום צוות רפואי החל בטיפול רפואי לשני פצועים בשטח, מיד התחלנו בפעולות חילוץ של הלכודים כאשר אחד היה נגיש והשני ללא נגישות והחלנו בחילוצם באמצעות כלים הידראוליים. צוותי רפואה פעלו לטיפול בפצועים ושלושה מסוקים פינו את הפצועים מהמקום".

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום אמר: "חופשת הקיץ בפתח ושדות התעופה שנפתחו, יוצרים עומס כבד של כלי רכב על כביש 90 בנוסף לעומס הרגיל, ועדיין משרד התחבורה שהבטיח כי יחל בתכנון הרחבת כביש 90 לדו מסלולי דו נתיבי, לפני מספר חודשים לא עשה דבר בנדון! כמה עוד קורבנות וחיי אדם יגבה הכביש עד שתואיל ממשלת ישראל להתפנות ממאבקי הפוליטיקה, לטובת הצלת חיי האזרחים על הכביש הצר המסוכן והארור הזה בחום הקיץ הכבד? אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם! לא ייתכן שהעיסוק בבחירות, יעביר הממשלה על דעתה ולא תעסוק בדבר החשוב מכל - שמירה על חיי אדם".