15 שריפות פרצו כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה

ברקע גל החום הכבד השורר בארץ, צוותי כיבוי בסיוע קק"ל ורשות הטבע והגנים פועלים למנוע התפשטות הדליקות. מוקדם יותר סוכלה הברחת מאות אלפי בלונים לרש"פ - שעפ"י החשד יועדו לטרור

זמן צפייה: 02:56

15 שריפות פרצו לאורך היום (רביעי) בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב, כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי בסיוע קק"ל ורשות הטבע והגנים פעלו בשטח למניעת התפשטות הדליקות. זאת ברקע גל החום הכבד השורר ברחבי הארץ, שעלול ללבות את השריפות. בעזה אף מצלמים את הפרחת הבלונים ומכנים זאת "מסר לאויב", לפיו חודש טרור הבלונים ומאיימים לחדש גם את עפיפוני התבערה.

מוקדם יותר היום סוכלה הברחת מאות אלפי בלונים לרשות הפלסטינית, שעל פי החשד יועדו לשימוש בידי גורמי טרור. דוד כהן, תושב ראשון לציון בן 50 נעצר בחשד כי השתמש באזרחותו הישראלית כדי לחמוק מבדיקות ביטחוניות, והעביר לידי תושב חברון מאות אלפי בלונים בצבעי הדגל הפלסטיני. לאחר מכן, על פי חומרי החקירה, תכנן תחסין מאגד אחמד דופש, החשוד תושב חברון - להעביר בהדרגה את הסחורה לרצועת עזה. בית המשפט השלום באשקלון שחרר את כהן לביתו בתנאים מגבילים.

ח"כ אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, ראש מועצת שער הנגב לשעבר, הגיב לשריפות ביישובי עוטף עזה: "למרות הבטחות ההסדרה וההרגעה, העוטף שוב בוער, וממשלת ישראל בהובלת נתניהו לא מציעה לתושבים שום אופק של תקווה. נתניהו יודע שחוסנם של תושבי העוטף יעמוד בכל מבחן, ולכן מפקיר אותם לחסדי חמאס ופעיליו. נתניהו לא מעוניין להתמודד עם חמאס, הוא זקוק לארגון הטרור כיוון שעתידו הפוליטי תלוי בהמשך הסטטוס קוו המדמם והבוער, ובאי מציאת פתרון אסטרטגי ארוך טווח".

עוד בחדשות 13:

"חלק מהמדיניות למניעת הידרדרות ברצועת עזה": הורחב מרחב הדייג

"יום הנכבה" בעזה עבר בשקט יחסי: כ-10,000 פלסטינים הפגינו בגבול

חמאס על הוועידה הכלכלית: "צעד ראשון לחיסול הסוגיה הפלסטינית"

שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
הברחת בלונים לרשות הפלסטינית
הברחת בלונים לרשות הפלסטינית | צילום: דוברות רשות המסים

אתמול הכחיש גורם בחמאס כי הארגון הגיע להסכמות עם ישראל להפסקת אש בת שישה חודשים. "בשבועיים האחרונים לא התקיימו כל שיחות בנושא", אמר הגורם לעיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון. "עיתוי פרסום ההבנות לכאורה קשור בהרכבת הממשלה החדשה בישראל".

למרות ההכחשות מצד חמאס, הורה אתמול מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. לדבריו, "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, נמסר כי מימוש הצעד מותנה בכיבוד ההסכמות על ידי הדייגים, ולא תתאפשר כל חריגה מהטווחים שסוכמו. הרחבה זו מגיעה לאחר שלפני עשרה ימים הורחב מרחב הדייג לטווח של עד 12 מיילים ימיים.

בשבוע שעבר סיכל צה"ל הברחה של 172 חבילות דואר שהכילו ציוד צבאי לרצועת עזה - דרך מעבר ארז. בין היתר נתפס ציוד צבאי ואלקטרוני שעלול לשמש לצרכי טרור ובו רחפנים, מיקרוסקופים דיגיטליים, כוונות לנשק, פנסים ונרתיקים לנשק, טלפון שטח, מצלמות נסתרות, ציוד תקשורת, פנסי צלילה ונעליים צבאיות.

מחקירת האירוע עלה כי תואמה העברת 250 שקי דואר מישראל לרצועת עזה, באישור מנהלת התיאום והקישור לעזה מטעם היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. מתוך השקים זוהו 172 חבילות החשודות כמוצרים דו שימושיים על ידי קצין מנהלת תיאום וקישור במעבר ארז, שהחרים את הציוד החשוד שהוזמן באינטרנט.